Denbora mugimenduan  ordu bat 34 minutu

1,5
3,0

Ikusita 415 aldiz, jaitsita 6 aldiz

Nondik gertu: Saint-Hippolyte, Occitanie (France)

Passejada des de sant Hipòlit de la Salanca fins l'estany de Salses
Per anar a Sant Hipòlit de la Salanca des de la Catalunya Sud, agafar la A-9 a la Jonquera en direcció a Perpignan, fins la sortida 41 en direcció al Barcarès. Un cop passat el peatge, continuar per D-83 fins la sortida 6 direcció Saint Hippolyte, continuant tot seguit per la D-41 fins arribar a l’aparcament lliure, al costat de l’esglèsia de Saint Michel.
Caminada molt planera per fer amb família, passant entre camps i canyissars, creuant canals de reg fins arribar a la vora de l’estany, seguint-lo en direcció dreta 1 qm. fins el pontó-moll de Latécoère, i un cop visitat, retornar pel mateix camí per travessar el canal d’Agulla Ventosa i arribar a l’espai de Bonança. Nosaltres teníem vehicle de recollida, però també es pot tornar a peu pel passeig de la Soulsoure, doncs son 2 qms. planers vorejant el canal fins el punt d’inici.

Una mica d'història.

Saint Hippolyte de la Salanque
Poble de 2800 habitants, a la comarca del Rosselló, a prop de la Mar Mediterrània i al nord de l'Aglí.
Actualment, juntament amb el Barcarès, Clairà, Pià, Sant Llorenç de la Salanca i Torrelles de la Salanca forma part del cantó número 4, de La Costa Salanquesa (nova agrupació de municipis fruit de la reestructuració cantonal feta amb motiu de les eleccions cantonals i departamentals del 2015), que té la capitalitat cantonal a Sant Llorenç de la Salanca.
El malnom dels politans és "caga-àpits". La dita diu" A Sant Hipòlit venen l'oli, a Sant Llorenç venen la sal, a Torrelles el vinagre i a Vilallonga l'enciam".
parquing

Inici-sant Hippolyte de la Salanque

Inici de la passejada al costat de l'ajuntament de sant Hipòlit de la Salanca, al Boulevard de la Marine.

camps de vinyes

Camps vora el recorregut, que semblen abandonats..

Esquerra

Continuar per la pista de l'esquerra.

Dreta

Continuar per la pista de la dreta
Aintzira

Estany de Salses

L'estany de Salses, també anomenat estany de Leucata (en occità estanh de Leucata, en francès étang de Salses o étang de Leucate) és un estany d'aigua dolça i salada, el més septentrional dels Països Catalans, amb la part nord que banya terres occitanes. La paraula "estany" aquí és l'equivalent del que s'anomena "albufera" a altres contrades catalanoparlants. Té una superfície de 5.850 ha, uns 14 km de nord a sud i una fondària màxima entre els 3,2 metres i els 3,7m.

Antiga base d'hidroavions Latécoère

Aquest pontó en mal estat, és un moll de 7 metres d'ample per 130 de llarg, endinsat a l'estany. Va estar operatiu 2 décades, entre 1924 i 1944, propietat de l'empresari Latécoère que fabricava hidroavions a Toulouse, i servia de base de proves dels aparells, per pilots tant famosos com en Jean Mermoz i l'Antoine de Saint-Exupéry, que també feien el servei de correo-postal entre el Senegal, Tetuan i Toulouse
Zubi

Canal d'Agulla Ventosa

Canal de drenatge o irrigació, de 2,8 qms. de recorregut que desemboca a l'estany, entre la Font del Port i el Casot del Traïdor.
Ibai

Canal Paul Riquet

Aquest canal fou dissenyat al 1686 per Pierre-Paul Riquet, de qui pren el nom, i va en paral·lel al circuit -passeig de la Soulsoure, desembocant a prop de l'Associació Bonança.
campamento

Associació Bonança

l'associació Bonança, recupera barques típiques de pescadors. L'activitat pesquera, com a poblat depenent de Sant Llorenç de la Salanca, havia generat a la costa del Barcarès diversos grups de barraques, de les quals només queda com a mostra la Cabana de pescador.

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanez gero edo ibilbide hau