• argazkia Força Real  100 cims

1,7
3,3

Ikusita 1965 aldiz, jaitsita 68 aldiz

Nondik gertu: Montner, Languedoc-Roussillon (France)

Més informació a http://els100cims.blogspot.com/2013/11/forca-real.html

Comencem a caminar i seguim la pista per la qual hem arribat, en sentit sud-est, en lleugera pujada. Als 380 metres deixem a la dreta la pista que segueix planera i ens desviem lleugerament a l'esquerra per seguir per la pista que sembla més malmesa. Quan portem 525 metres caminats hem de deixar la pista i girar a la dreta per agafar una altra, herbada, que segueix en sentit nord-oest i que de mica en mica va girant en sentit sud-oest, primer planejant i després en suau pujada. Al poc deixarem la pista per agafar un corriol, senyalitzat, que per l'esquerra i en pujada ens porta a trobar una pista. La creuem i seguim senyals de pintura blava fins assolir la carena i veure el nostre destí. Deixem a l'esquerra un sender senyalitzat i seguim per la dreta fins arribar a la pista que tenim al davant de la nostra posició. Passem al costat d'un primer orri (cabana de pedra seca). Seguim la pista en clara direcció al cim objectiu del dia. Deixem més endavant uns trencalls a dreta i esquerra i trobem un nou orri, en aquest cas el de les Teixoneres. Seguim per la pista i arribem a la zona de pic-nic de l'orri del Camí, a on, de nou, trobem un orri. Una mica més endavant trobem un encreuament. El pal que trobem ens indic que la pista ens porta a la Força Real. Jo vaig deixar la pista per seguir pel sender que surt a la dreta i que també porta al cim, tot i que no està senyalitzat. Aquest sender puja més dret i obliga a superar una zona de roques en les que no és del tot necessari posar les mans a terra, si fos cas, tan sol per assegurar el pas. Així s'arriba al cim. Temps per gaudir de l'espectacle...Si el dia ho permet. Per tornar cal dirigir-se a l'ermita. Pel seu darrera surt un sender que baixa en direcció al pàrquing. No cal arribar-hi, o sí, com es vulgui. El cas és que sense arribar-hi segueix un sender, botànic, que amb cartells explicatius de la vegetació, baixa a creuar la carretera que puja/baixa del pàrquing. La creuem i seguim per la pista de la dreta, en baixada. Més endavant deixem aquesta pista per agafar altre que se'n va per la dreta, en sentit nord-est. Quan aquesta gira en sentit sud-est tenim que triar entre diferents opcions. Podem seguir per la mateixa pista i fer un revolt llarg en puja i baixa. Podem seguir per l'esquerra per un corriol que, segons el mapa trobarem més endavant, o podem fer el que proposo, deixar la pista per un corriol que, per l'esquerra, fa drecera i estalvia el revolt de la pista. Aquest corriol troba, de forma gairebé planera, la pista més endavant, quasi al final de la pujada. Anirem ja sempre per pista, deixant tots els trencalls que trobem a l'esquerra fins que la pista es fa sender i arriba a un camp de vinyes abandonat. Aquí el sender es bifurca en dos. Ara deixem el de la dreta i seguim, en baixada i sentit oest, pel mig del camp de vinyes fins que enllacem amb una altra pista. Aquesta ja no la abandonarem fins sortir al punt en el qual hem aparcat.

Ikusi gehiago external

Recte no dreta

Dreta no recte

Deixar pista i seguir corriol esquerra

Pista creuar i seguir recte pintura blava

Dreta no esquerra

Pista seguir esquerra

Recte no dreta ni esquerra

Orri des Teixoneres

Area de picnic Orri d"en Camí

Deixar pista senyalitzada i seguir sender dreta

Dreta no esquerra fita

Cim de Força Real

Dreta a asfalt

Creuar carretera

Dreta no esquerra

Deixar pista i seguir corriol esquerra

De nou pista seguir esquerra

Recte no esquerra

Seguir per pista no corriol esquerra

Seguir pista principal no corriol dreta

Dreta pintura blava no recte fletxa vermella

Recte no esquerra

Esquerra no dreta

3 iritzi

• argazkia Trekhunter

Trekhunter 03-abr-2016

Ibilbide hau egin dut  Ikusi gehiago

Molt ben explicat, sense complicaions. Gràcies!

• argazkia jorcaspar

jorcaspar 29-dic-2019

Ibilbide hau egin dut  Ikusi gehiago

M'ha semblat un excel.lent recorregut!

• argazkia cervianenc

cervianenc 29-dic-2019

Gracies jorcaspar per la valoracio i pel comentari.
    Salut

Nahi izanez gero edo ibilbide hau