Iraupena  egun bat 3 ordu 54 minutu

Noiz egina diciembre 2019

5,3

Ikusita 47 aldiz, jaitsita 2 aldiz

Nondik gertu: Tabescán, Catalunya (España)

Dia 1: Pàrquing de Noarre - Refugi Certascan: 5:30 hores, +1.050 m / - 450 m
Dia 2: Refugi Certascan - Pic de Certascan - Pic de Flamisella - Pàrquing de Noarre: 8 hores, +1.000 m / - 1.600 m
Punt culminant: Pic de Certascan (2.853 m)
Distàncies i desnivell acumulat: 21 km, +/- 2.050 m

Som a principi de desembre. La temporada d’hivern ja ha començat al Pirineu però la muntanya encara no acumula grans quantitats de neu i decidim sortir a la zona del Certascan, sempre més afavorida pel que fa a precipitacions.

Situat a la línia fronterera amb França, entre el Parc Natural Regional des Pyrénées al nord i el Parc Natural de l’Alt Pirineu al seu vessant sud, el Pic de Certascan és un clàssic de les travesses pirinenques catalanes: Porta del Cel i Muntanyes de Llibertat. El Pic de Flamisella en canvi no és pas tan conegut, excepte pels adeptes de l'esquí de muntanya, que tenen aquí un fantàstic i llarg recorregut des del cim amb neu verge (Berta, t'encantarà!).

A l'estiu, s'acostuma pujar al Certascan des del Càmping Masía Bordes de Graus (1.340 m). La ruta comença seguint la riba est de la presa de Graus, puja fins a l'antic poblat de Noarre (1.590 m) i a partir d'aquí, guanya ràpidament en alçada fins a la Pleta (2.040 m) i els estanys (2.340 m) de Guerosso. El coll de Certascan (2.588 m) queda llavors a un no res i a l'altre costat, a la gola del llac quasi, trobem el refugi de Certascan (2.345 m).

Avui, per a estalviar temps el dia de baixada, agafem la pista forestal que comença davant d'un petit pàrquing que hi ha a munt de Quanca -un petit poblat passat el càmping de Graus- i deixem el cotxe a l'entrada de la pista (1.620 m) que enllaça amb Noarre. Per als esquiadors, això farà que no haguem de transportar els esquís a l'esquena quan avança la temporada.

La pujada al Pic de Certascan (2.853 m) és fàcil tècnicament i ofereix una panoràmica extraordinària sobre les montanyes de Sant Maurici i Maladeta al suroest i la Pica d'Estats a l'est.
S'accedeix al Pic de Flamisella per una canal (45%) que comença des de l'Estany Blanc (2.505 m) fins al Coll de la Lleia (2.755 m) i des d'allí, crestejant la carena cap al sud fins al cim (2.782 m). La baixada es pot fer des del coll mateix o des del Pic de la Lleia (2.775 m) que trobarem immediatament cap al nord. Amb esquís, s'aconsella la baixada quan el vessant est de la muntanya i particularment la Canal de la Font de la Costa acumulen un gruix de neu raonable, fins a la pista del Port (1.865 m).

cima

Pic de Certascan (2.853 m)

Lepoa

Coll de Certascan (2.590 m)

Coll de la Lleia (2.755 m)

cima

Pic de Flamisella (2.782 m)

Aintzira

Estanyol de la Pleta Vella (2.164 m)

Estanyol de Flamisella de dalt (2.394 m)

cima

Pic de la Lleia (2.775 m)

parquing

Pàrquing de Quanca (1.385 m)

Pàrquing Camí de Noarre (1.620 m)

Pleta de Guerosso (2.057 m)

Aintzira

Estany Blau de Guerosso (5.244 m)

refugio

Refugi de Certascan (2.245 m)

Estany Blanc (2.505 m)

Estanyol de Flamisella (2.275 m)

Inici Canal de la Font de la Costa (2.140 m)

Pista del Port (1.865 m)

Noarre (1.600 m)

2 iritzi

• mjzazo 11-dic-2019

Gran ruta y muy buena descripción que me apunto para realizarla. Fotos espectaculares. Muchas gracias por compartir la experiencia

• argazkia Bertigps

Bertigps 11-dic-2019

Hola mjzazo, muchas gracias por tu comentario. Más adelante con más nieve quedará espectacular; en marzo suele estar a tope!
    Salut y muntanyes!
    Berti

Nahi izanez gero edo ibilbide hau