Denbora  11 ordu 27 minutu

Noiz egina agosto 2016

-54 m

Bisitak 123, kokapena 4

Nondik gertu Saint-Martin-de-Varreville, Normandie (France)

Comencem la ruta avui, allà on la vam deixar el dia anterior, i la primera visita serà Point du Hoc, punt estratègic i vital per assegurar el desembarcament, doncs en aquest punt, que separa les platjes d Omaha i d Utah, hi havia una potent bateria alemanya amb prou capacitat de tir com per bombardejar les dues platjes i, per tant, complicar encara mes el desembarcament. Aquest punt va ser bombardejat per l aviació de forma massiva i contundent i, previ el desembarcament, una divisió dels Rangers, va escalar els penyasegats i conquerir Point du Hoc, després de petir numeroses baixes. Mentres caminem per Point du Hoc, veiem els cràters produits per les bombes que van caura, es un paisatg gairebe lunar, les bateries alemanyes mostren els danys causats per les bombes aliades. A ambdos costats veiem Omaha i Utha i prenem conciència de l importància d aquesta posició.
Sortim de Point du Hoc i camí d Utah Beach, ens aturem a Maisy Battery, posició de bateries alemanyes en bastant mal estat, es una visita breu abans de seguir.
Deixem la N13 per baixar direcció Utah Beach, on al costat del parking trobem el museu memorial, on al igual que a la resta de museus de la zona, fotografies, videos, armament lleuger i pesat i panells explicatius del que va pasar en aquell lloc. Darrera, trobem la platja. No es una platja tant ampla com Omaha, però si es molt llarga. Hi han varis monuments en record dels soldats caiguts i per tot arreu es respira el record.
Desfem una part de la carretera per anar cap a la Bateria d Azeville, potser la que hem trobat en mes bon estat de conservació. Aquesta bateria es un conjunt d bunquers integrats en l entorn, en algun cas simulant edificis, units per una xarxa de tunels..... Aixó no treu la sensació de que la vida dintra d aquests complexes havia de ser dura: fret i humitat a dojo.
Per acabar el dia, anem fins a Saint Mere Eglise, coneguda pel paracaigudista que es va quedar penjat al campanar. Poble d estiueix que al igual que tots els de la zona, es ple d imatges del Desembarcament, aqui fem visita del museu i berenar a la plaça mentres mirem al paracaigudista que segueix impasible al pas del temps, al campanar.....

Pointe du Hoc

Museu Memorial Omaha

Overlord Museum

Omaha Beach

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanezkero edo ibilbide hau