Bisitak 675, kokapena 39

Nondik gertu Deustu, País Vasco (España)

Que gran experiència per un cicloturista sense més aspiracions que gaudir de la bici i de nous paisatges és la Bilbao-Bilbao. A més en aquesta ocasió el temps, sempre variable i plujós en aquesta època de l'any a Euskadi, ens ha respectat i no va ploure.

És un recorregut sense grans dificultats muntanyenques, de fet l'únic port que es pot considerar com a tal és el Morga amb 330 m d'altitud i que es corona a uns 20 Km de la meta. És una pedalada multitudinària (més de 7500 participants) però molt bé organitzada, amb la peculiaritat que no hi ha una sola sortida si no que hi ha vàries. D'aquesta manera els més ràpids poden sortir més tard i s'aconsegueix que tothom arribi a meta amb poca diferència de temps. Això s'entén perquè la meta està al centre de Bilbao i és espectacular, amb molts ciclistes arribant alhora i amb moltíssim públic tant que et fan sentir com si realment estiguessin en una important carrera professional. Tot aquest embull no pot mantenir-se moltes hores perquè col·lapsaria la ciutat.

L'ambient dins de la carrera és també molt agradable amb molta gent que l'única cosa que pretén és gaudir d'un dia de ciclisme en companyia. Donada la poca exigència física de la cursa solament hi ha un habituallamient que és més que suficient. En definitiva que hem passat un gran cap de setmana i amenacem amb tornar en una altra ocasió.

Recorregut total: 114 Km
Temps en moviment: 4 h 21 min
Velocitat mitja en moviment: 26 Km/h
Altura total acumulada: 1.392 m

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak