Koordenatuak 446

Noiz igoa 12 de septiembre de 2016

Noiz egina septiembre 2016

-
-
105 m
1 m
0
10
21
41,69 km

Bisitak 716, kokapena 21

Nondik gertu Santiago, País Vasco (España)

(EU)
Ibilbide zirkularra: Irun-Hendaia (Donejakue zubia)-Behobia-Kurlekuko lepoa-Mendixokoa-Askaineko aisiagunea-Ziburu-Sokoa-Hendaia (hondartza)-Txingudiko badia-Irun.

Txango erraza bezain polita. Bidasoako itxasadarran hasi eta bukatu. Irungo bidasoako pasealekuan dago abiapuntua. Donejakue zubitik Hendaiara pasa eda igogailua erabiliz Bidasoaren ondotik Behobia aldera doan pasealekura jetsi. Biriatuko biribilgunean (A63 autopistaren sarrera) Kurlekuko lepo aldera igo aurrena. Mendate txiki honetatik jetsi eta Mendixokoa pasa ondoren Askain aldera jo behar da. Askaingo aisiagunean (herrira iritsi gabe) paradatxo bat egin eta Ziburuko bidea jarraitu Nivelle ibaiatik gertu doan errepidetik. Sokoa bisitatu eta gero itsas senda eta errepidea erabiliz buelta Hendaiara.Hendaiako hondartzatik portura eta jarraianTxingudi badiako pasealekutik Behobiara itzuli.

Naiz eta udara betean turismo trafiko gehiago izan erabilitako bideak oso lasaiak dira. Tarte batzuk bide gorrien tankerakoak dira, Ziburutik Sokoara adibidez edo Hendaiako Hondartzan hasi eta Txingudiko badia eta Bidasoaren ondotik doanaren kasu. Sokoatik Hendaiara errepidearen ondotik doan itsas sendaren tarteak ahalik eta gehien aprobetxatu genuen ere. Gora behera txiki batzuk badauzka ibilbide honek bainan metatutako desnibela 400 m. baino gutxiagokoa da.

Landa giro bikaina eta itsas ingurune are eta bikainagoa dastatzeko aukera ibilbide gomendagarri hontan.

Txingudiko badiak eta bidasoako padurak hegaztifaunarentzat oso garrantzitsuak dira. Urte osoan zehar ikusten dira hegaztiak baina migrazio garaian izaten da bereziki espezie asko ikuskatzeko aukera.


PD: Hendaia-Txingudi eta Bidasoa lotzen dituen pasealekuetan ez dago aldaparik. Kilometro batzuk dira non itzala, eserlekuak, ikuslekuak eta abar badaude, txikibiltariekin egiteko aproposak.

(es)

Ruta circular: Irun-Hendaia (Puente de Santiago)-Behobia-Alto de Kurleku-Mendixokoa-Area recreativa de Askain-Ziburu-Sokoa-Hendaia (playa)-Bahía deTxingudi-Irun.

Recorrido fácil y bonito con comienzo y final a orillas del río Bidasoa. La ruta comienza en el paseo del Bidasoa de Irun junto al estadio de fútbol. Pasado el puente de Santiago se baja en ascensor a la pasarela (paseo) que bordea el río por la otra orilla y se toma dirección Behobia. Pasada esta localidad se sale a la carretera dirección Biriatu y en la segunda rotonda se toma el desvío al alto de Kurleku (justo en el acceso a la autopista). Después de pasar Mendixokoa se llega a un cruce cerca del área recreativa de Askain (mucho antes del casco urbano). Una parada en este lugar y se retoma la carretera que va cerca del río Nivelle en direccion Ziburu. Nuestra intención era recorrer también San Juan de Luz pero una prueba deportiva muy concurrida tenía colapsadas sus calles y lo dejamos para otra ocasión. Así que después de visitar Ziburu nos dirigimos a Sokoa pasando por el Fuerte y su malecón. Aunque había poco tráfico en la carretera de la costa la vuelta a Hendaia la realizamos en buena medida por los tramos de la senda litoral paralelos a ella. De nuevo en la carretera se pasa cerca del Castillo de Abbadie (muy concurrido también por las visitas de fin de semana) y se baja a la playa de Hendaia. Un paseo litoral recorre toda la playa hasta la desembocadura del Bidasoa y sigue despúes por el puerto continuando por la Bahía de Txingudi hasta Behobia (ascensor). Sólo resta pasar el puente de Santiago para volver al lugar de partida.

A primeros de Septiembre el tráfico ya no es tan intenso como en fechas anteriores y la ruta resultó sorprendentemente tranquila en ese sentido. Se aprovechan además los tramos de vías ciclables que hay por la zona como las de Hendaia-Txingudi-Bidasoa o la de Ziburu-Sokoa. El perfil se presenta con varias subidas y bajadas de poca entidad, fáciles y con un desnivel acumulado que no llega a los 400 m.

Buena oportunidad para conocer un poco el característico ambiente rural de Zuberoa y su no menos atractiva franja costera. Lugares cuya visita es totalmente recomendable.

Añadir que la Bahía de Txingudi y las marismas del Bidasoa son zonas protegidas de gran importancia como refugio y lugar de alimentación de la avifauna. Se pueden observar numerosas especies de aves, sobre todo durante la época migratoria. Un lugar muy interesante para observarlas.

PD: las vías ciclables de Hendaia, Bahía de Txingudi y Bidasoa son completamente llanas, con arboledas, bancos y miradores que las hacen especialmente interesantes para recorrerlas con los más peques.
Area recreativa
Aniberreko Erreka
Transpirenaica Btt
Carretera sin pavimentar
Sendero
Carretera
Sentier Litoral
D704
Carretera
Calle
Baie de Chingudy
Topopirineos 2a
Hendaiako Hondartza
Topopirineos 2a
Vista Panorámica
Sentier Litoral
Sentier Litoral
Sentier Litoral
Sentier Litoral
Alto de Kurleku
La Nivelle
Avenue Du Commandant Passicot y Callejón
D912
Avenue Du Commandant Passicot
Topopirineos 3a
Topopirineos 2a
Carretera sin pavimentar y Grt-1
Carretera sin pavimentar
D704 y Axarrattipi
Calle
Sentier Litoral
Sentier Litoral
Calle

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

    Nahi izanezkero edo ibilbide hau