Denbora  5 ordu 26 minutu

-4 m
9,4

Bisitak 16, kokapena 2

Nondik gertu Harderwijk, Gelderland (Nederland)

Holanda té infinitat de carrils bici i per tant, es poden dur a terme moltes rutes: lineals, circulars, més curtes, més llargues etc. Però per sobre de totes en destaca una, la volta al mar d'Ijssel.
És una ruta variada, amb zones més poblades com Amsterdam, on podrem fer-hi una curta estada i zones amb més baixa densitat de població com Frisia, a la part nord de la ruta. Passarem per carrils bici i compartirem carreteres tranquil·les amb altres vehicles i fins i tot viatjarem en vaixell per creuar el mar d'Ijssel, experiència realment agradable i que trencarà per uns moments el pedalejar amb les bicicletes.
Viatjar en bicicleta és, sense cap mena de dubte, la millor manera de conèixer els països i sobretot la seva gent. A Holanda això és multiplica, i es palpa en primera ma l'hospitalitat, l'amabilitat i la disposició dels holandesos a ajudar-te en qualsevol moment o senzillament intercanviar unes paraules. Potser també perquè viatjar en bicicleta ens fa més visibles, més transparents i també més vulnerables.
La volta al Mar d'Ijseel és circular i per tant es pot començar en molts llocs diferents. Vam escollir Kampen per diferents motius.
Per motius logístics, Kampen disposa de càmping i per tant ens va anar molt bé per arribar-hi el dia anterior, muntar bicicletes i alforges amb espai i tranquil·litat i poder deixar la furgoneta al pàrquing tots els dies que vam fer la ruta.
A més, també permetria fer les tres primeres jornades de la ruta i arribar a Amsterdam per fer una parada de tres dies i visitar la ciutat, rentar roba si cal i fer una pausa de bicicleta.
La ruta doncs, consta de nou dies, dels quals set son jornades en bicicleta i dos de parada a Amsterdam. La distància total recorreguda és aproximadament de 350 quilòmetres, vint dels quals en vaixell. Això fa una mitjana aproximada de 45-50 quilòmetres per jornada, distància molt assequible pels llargs dies d’estiu i que ens permet parades per fer visites en els pobles que ens anirem trobant.
Comptant que aquesta ruta ha estat feta per dos adults i dues nenes de 8 i 11 anys, la considerarem apta per totes les persones. El número de jornades es pot escurçar o allargar en funció de les condicions del grup.
Existeixen multitud d'agències de viatges que organitzen aquesta i altres rutes, amb lloguer de bicicletes o transport d'equipatge. En el nostre cas ens hem organitzat la ruta nosaltres mateixos reservant els allotjaments i portant els equipatges en les nostres pròpies bicicletes. L'estalvi econòmic és important ja que, lloguer de bicis a part, la contractació d'una ruta pot costar al voltant de mil euros per persona.

Segon dia - Harderwijk-Laren

Després de ploure tota la nit, ens despertem al matí i encara cau una pluja fina. Sense presses, assaborim un fantàstic i abundant esmorzar al B&B on hem passat la nit.
Iniciem la marxa al port, just on ahir vam finalitzar la jornada i on hi ha un pont fins a un illot amb algun restaurant i un parc infantil. Anem abandonant lentament la ciutat entre el canal i les cases durant uns tres quilòmetres. Ens aturem per abrigar-nos ja que ens sorprèn un curt ruixat.
Arribem molt a prop de l'autopista i la seguim en paral·lel durant uns deu quilòmetres, el brunzit dels vehicles desllueix una mica el moment. La parada i les fotos en una bicicleta gegant juntament amb els tocs de clàxon de molts conductors que ens saluden ens ofereixen una estona ben divertida.
Continuem fent camí ara sí separant-nos de l'autopista i pedalejant durant més de deu quilòmetres per carril bici alçat per sobre dels camps de pastura, amb un paisatge espectacular i on el sol ens escalfa i la meteorologia ens ofereix una treva. Les vistes, malgrat estar en un entorn molt planer i obert, son espectaculars i la mescla de les llums del matí, el cel blau i els núvols amenaçadors ofereixen un panorama grandiós.
La treva dura poc i just en l'arribada al poble de Spakenburg, a la província d'Utrecht comença un ruixat amb pedra inclosa. Ens aixopluguem uns minuts a l'entrada d'un garatge subterrani fins que para de ploure. Continuem creuant el poble fins que arribem al port i a la part més antiga de la vila. Velers i embarcacions amarrats el fan un lloc realment bell. Curta parada i alguna foto.
Emprenem la marxa i deixem enrere el poble sota una pluja fina i poc persistent. Arribem a la petita localitat de Emdijk i prenem un transbordador que en pocs metres creua el canal. Intercanviem unes paraules amb el patró mentre li paguem quatre euros per travessar el canal.
Per evitar aquest pas es pot fer una mica de volta i anar a buscar un pont però pel preu que val el transbordador, paga la pena utilitzar-lo. A l'altra banda del canal, prenem les indicacions de la ruta LF23. Just després d'uns dos quilòmetres deixem la ruta que continua a la dreta i seguim recte fent una variant per anar al poble de Laren, el qual queda una mica separat de la ruta. El motiu és purament logístic ja que no va ser possible trobar allotjament a Huizen, més al nord i final d'etapa. En la següent etapa connectarem amb Huizen i recuperarem la LF23.
Com he esmentat, continuem cap a Laren però primer encara ens caldrà passar per Emnes on fem parada per dinar. Com que el temps ens vol fer la guitza, ens regala el darrer ruixat del dia i arribem a Laren ben molls. Cal esmentar que Laren és bàsicament una vila de segona residència de gent holandesa ben acomodada i rica, només cal fer-hi una passejada i observar les cases i el pati automobilístic. Malgrat això i la poca oferta hotelera, vam trobar-hi allotjament gràcies a que no és primera línia de mar com Huizen. Ens allotgem al B&B The Livingrooms Laren.

Deixem LF23

1 komentario

• argazkia Caroline2

Caroline2 02-sep-2019

Ibilbide hau egin dut  Gehiago ikusi

Ruta feta a l'agost de 2019, l'etapa amb més mal temps de totes.

Nahi izanezkero edo ibilbide hau