Very

Noiz igoa 27 de febrero de 2016

Noiz egina diciembre 2014

Bisitak 897, kokapena 18

Nondik gertu Tafraout, Souss-Massa-Drâa (Morocco)

Entretinguda etapa, no només pel quilometratge i desnivell, sinó per que vam gastar molt de temps a l'inici de la ruta visitant els pobles d'Aday i, sobretot, el pintoresc Tazekka (o Tazka), amb les vivendes tradicionals de tova escampades entre les suggeridores formes del granit rogenc, tant característic d'aquesta regió. A Tazekka (que es troba només a un parell de quilòmetres de Tafraoute) també és interessant visitar la casa-museu que un noi de la zona ha recuperat. La resta de la ruta transcorre per solitàries pistes i carreteres que travessen aquesta agresta regió de l'Anti-Atles, amb un paisatge esquitxat per palmeres, oliveres i, sobretot, argans, tant apreciats i utilitzats per aquestes contrades.
Una vegada passat el Tizzi Amanouz (un coll de 1.500 metres d'alçada al quilòmetre 40 aproximadament), nosaltres vam seguir recte cap a Izerbi, ja que volíem anar a Igmir, però la pista que hi havia més endavant cap a aquesta població estava tallada a causa de les recents inundacions, i per tant vam haver de seguir fins a Aghrabou, però si no es vol anar a Igmir és millor que, una vegada passat el coll anterior, es giri a la dreta per la carretera P1916 fins a Aghrabou passant per Igli. A aquesta població hi vam arribar totalment de nit i no vam trobar cap allotjament proper, així que vam haver de passar la nit en una vivenda que una hospitalària família berber ens va oferir. Gràcies una vegada més!

Ikusi gehiago external

Tazekka (o Tazka) és una petita i pintoresca vila a 2 o 3 quilòmetres de Tafraoute. Val pena deambular pels carrerons del poble vell, en força mal estat, però on encara queden algunes vivendes ben conservades. Destaquen les característiques roques de granit rosat de la regió i, a més a més, hi ha la possibilitat de visitar una casa berber tradicional que un noi del poble s'ha encarregat de conservar.
Aday) és una petita i pintoresca vila a uns 4 quilòmetres de Tafraoute. Destaquen l'estampa de les cases de tova del poble vell sota les característiques roques de granit rosat de la regió.
Bonic tram de pista entre Tahala i Tarsouate
La nit ens va atrapar a Aghrabou sense cap allotjament proper. Sort que una hospitalaria familia ens va acollir a la seva llar, tot i que havia patit les recents inundacions i l'aigua els havia mullat tot lo de casa.

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanezkero edo ibilbide hau