Iraupena  6 ordu 53 minutu

1,5
2,9

Ikusita 79 aldiz, jaitsita 4 aldiz

Nondik gertu: Monestir de Montserrat, Catalunya (España)

Via: 'Òptima'
Zona: Sector dels Gorros, cara oest de la Gorra Frígia, Montserrat
Aproximació: 1 hora
Retorn: 45 min
Duració de la via: 1,5 hores
Recorregut: 165 m (45, 45, 35, 40 m)
Dificultat: V/Aoe
Equipament: parabolts. Necessàries 16 cintes exprés.
Sortida / Arribada: Monestir de Montserrat (698 m)
Punt culminant: Gorra Frígia (1.152 m)
Distàncies i desnivell acumulatiu: 6 km, +620 m

Situada a la part oriental de la serra montserratina, la Gorra Frígia o Gorro Frigi és a la vegada la muntanya més occidental i més gran i destacada del sector dels Gorros, del qual també formen part, d'oest a est, la Magdalena Superior, l'Ullal de la Magdalena, la Magdalena Inferior, la Gorra Marinera i, a un nivell per dessota, el Trencabarrals. En total, són més d'una quarantena les vies d'escalada a haver estat referenciades per a coronar l'emblemàtica muntanya.

La via Òptima és una via de poc compromís, molt ben equipada per en Guillem Arias l'agost 2012. D'orientació oest, és ideal per als matins d'estiu i les tardes de primavera i tardor.

Aproximació: Des del monestir de Montserrat (698 m) agafem les Escales dels Pobres (GR-4/172) cap al Pas dels Francesos i a l'alçada de l'Ermita de Santa Anna (897 m) prenem a l'esquerra el PR C-19 fins enllaçar amb el Camí Nou de Sant Jeroni. L'agafem a la dreta i flanquejem consecutivament la Gorra Marinera, les Madalenes Inferior i Superior, la Gorra Frígia i a l'alçada de 1.035 m agafem a l'esquerra un petit corriol de pujada cap a la cara oest d'aquesta última (veure waypoint amb foto "corriol a l'esquerra - 1.035 m"). Una vegada arribats a un petit collat descendem per un corriol ràpid uns 40 metres, fins el peu de via. A l'esquerra al peu d'un destacat boix trobem el primer parabolt groc, marca inconfusible de les vies de Guillem Arias. El boix ens ajudarà en els primers passos verticals del primer llarg.

Descens: Rapelant per la cara sud (78 metres en 2 ràpels: un de 25 m amb una corda i un altre de 53 m amb dues cordes).

Primer llarg (45 m, 16 parabolts): V/A0e, V, IV+, IV, IV-, III
Començament dret amb l'ajuda d'un gran boix. Potser algun V+ amb la temptació de fer un A0. Als 10 metres baixa el pendent i la dificultat i seguim amb roca acceptable fins la primera reunió.

Segon llarg (45 m, 11 parabolts): III, IV-, III, III
Inici amb un flanqueig a la dreta, a continuació un muret de IV- i tirem amunt per una placa amb poc compromís (III) fins a sota d'un desplom descompost on muntarem una còmoda reunió.

Tercer llarg (35 m, 15 parabolts): III, IV-, A0e, IV-, III
Inici per un llarg flanqueig a l'esquerra fins a trobar la part més dèbil del desplom. El primer parabolt no es veu fins haver fet un parell de passos. Superem un ressalt on la roca no es de molt fiar doncs es trencada en algun punts i s'aconsella un A0 per evitar massa desgast. Gracies als parabolts que en ajuden, arribem a la típica cornisa ajardinada d'aquest vessant de la Gorra on farem la reunió.

Quart llarg (40 m, 13 parabolts): IV+, IV, III, II
Inici exigent però amb molt bona roca que ràpidament perd en verticalitat i molt bones preses a la part superior, que ens permetran gaudir les increibles vistes del cim de la Gorra Frigia (1.152 m).

cima

Cim del Gorro Frigi (1.150 m)

Desviament esquerra a Ermita Santa Anna (897 m)

Peu de rápel (1.040 m)

Erlijio-eraikina

Monestir de Montserrat (698 m)

Peu de via Optima (1.042 m)

Corriol a l'esquerra (1.035 m)

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanez gero edo ibilbide hau