2,2
4,4
8,72 mn

Bisitak 476, kokapena 0

Nondik gertu Týnec nad Sázavou, Central Bohemia (Czechia)

Onderweg meerdere stuwen. Vooral bij een hoger water niveau (150 cm) zijn met name opblaasbare kano's en rafts aan te bevelen.

Op deze dagtrip ga je - volgens velen - het mooiste stuk van de Sázava zien. Start kan in Krhanice (verkorte route) of in Týnec nad Sázavou.

De rivier beproeft je handigheid in het besturen van de kano. De ontelbare stroomversnellingen spelen met de boot. De omgeving is betoverend; je vaart langs hoge rotswanden door een canyon. De hellingen zijn bosachtig en overal langs de rivier staan hutjes en huisjes die voor recreatie dienen.

In Pikovice stroomt de Sázava uit in de Vltava en daar eindigt de dagtocht op de Sázava. De Sázava vervolgt zijn stroom richting Praag als de Vltava om vervolgens 800km verder samen met de Elbe bij Hamburg uit te stromen in de Noordzee.

1 nm = 1,6 km

Ikusi gehiago external

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanezkero edo ibilbide hau