Denbora mugimenduan  3 ordu 32 minutu

Noiz igoa 14 de septiembre de 2018

Noiz egina septiembre 2018

Ikusita 174 aldiz, jaitsita 15 aldiz

Nondik gertu: Zorraquín, La Rioja (España)

BTT pel camí de la Herradura i un tram de la Via Verda de l’Oja.
Inici a la urbanització Usarena de Zorraquin, direcció a Ezcaray pel carrer Sant Lazaro, on hi ha una bonica creu de terme. Anem al pont Cantó, que no creuem, si no que agafem el passeig del Molí que transcorre pel marge esquerre del riu Oja, passa per la font del “Perico” i amb suau ascens puja pel marge esquerre del riu Oja, coincideix amb els antics camins de ferradura que unien els diferents llogarets de l’entorn. Pedalem rodejats de boscos mixtos de pollacres, avellaners, algun faig i pins.

Creuem el rierol Menares per un rústic pont de fusta, arribem a Sant Anton, llogaret amb una bonica església, antigament hi havia mines de ferro. Continuem cap a Posadas, als seus carrers podem veure la tradició arquitectònica de la vall de l’Oja. Arribem fins al pont de la Herreria, on hi ha una antiga ferreria, el salt d’aigua activava la roda.

Retornem pel mateix camí fins a Zaldiema on agafem la carretera LR 415 fins Ezcaray. Seguim pel passeig de l’Alameda cap a l'estació, on esmorzem. Al acabar passem pel bonic passeig de” los estudiantes”per agafar la via verda de l’Oja, en aquesta part coincideix amb el GR 93 “Sierras de la Rioja”. Per aquesta via estreta hi circulava el Bobadilla, entre Haro i Ezcaray.

Al acabar el bonic passeig hi ha el desviament per pujar a l’ermita d’Allende, nosaltres continuem, trobem un area de lleure “El Bosque Suena “ on s’aplega la reforestació amb obres artístiques vinculades amb grups musicals pintades als arbres.

Passem per sota l’esperó rocós de la Penya de Sant Torcuato, arribem a l'estació de Ojacastro, reconvertida en habitatge. L'estació de Santurde també sembla reconvertida. Veiem l’imponent torre de Santo Domingo de la Calzada, arribem fins a l’entrada del poble i retornem fins a Ezcaray on travessem el riu pel pont de pedra “Canto”, per la via del Ciloria tornem a Zorraquin
Iturria

FONT DEL PERICO

Anoa

ESTACIO D'EZCARAY

Bidegunea

SANTO DOMINGO DE LA CALZADA

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanez gero edo ibilbide hau