Iraupena  6 ordu 12 minutu

Noiz igoa 19 de febrero de 2015

Noiz egina febrero 2015

Ikusita 3799 aldiz, jaitsita 208 aldiz

Nondik gertu: Matadepera, Catalunya (España)

Es la Volta al massís de La Mola, transcorre per corriols i pistes i també te trams d'asfalt.

Hi ha varietat i distracció.

Volta divertida, gens avorrida.

Paisatge variat i amb bona visibilitat cap a Pirineu i Mar.

Te escapatòries per si hi ha algun inconvenient.

Avituallament de qualitat a Mura.

La ruta està entre MODERAT i DIFÍCIL, depèn de l'estat de forma i la tècnica de cada u, però la baixada a Mura per corriols es, per mi, l'únic punt que te un xic de complicació.

Abans d'arribar a Mura, passem la ca de LA VILA, cal fer un gir a l'esquerra tot just acabat el tancat i deixar la pista principal, hi ha una fita de direcció petita i un xic amagada.

Ara ja arribem a Mura, i seguim el curs del riu fins la final, on a l'últim moment pujarem al carrer per agafar la pista i vorejar l'ermita de Sant Antoni llavors ja tot recta amunt combinant pista i corriols fins arribar a la carretera BV-1221.Un cop arribats a la carretera del Coll d'Estenalles, cal anar direcció Talamanca per agafar el primer camí que surt a la dreta, que ens portarà a la Casa de la Vall i tot seguint la pista principal, passem de davant de Les Solanes, per anar a buscar el Coll de la Caseta.

També cal tenir en compte que al sortir de Mura, al final de poble cal agafar la pista que puja per l'esquerra del riu i no el que sembla el camí natural que marxa a la dreta.

Ara, anem direcció sud per anar a buscar el Coll de la Costa i baixar fins el MAS AGRAMENT punt d'entrada al VALL d'Horta pel Torrent del Romeu.
Des de La Vall d'horta i tot seguin camins com el GR-173-1 arribem al SOT del SABATER des d'aquí a l'Ermita de les Arenes, on un cop deixat el corriol i amb fortes pujades i rampes arribem a la masia de CAN TORRES. Ara només cal baixar per la pista fins a la Font de la TARTANA per arribar a MATADEPERA.

Apa, que vagi be i bona ruta

Camí

cima

Turo

Un dels Cims del Massís de la montanya de St Llorenç

Coll

Coll de Tres Creus

Coll famos dins el Massís.
cima

Turo de les Tres Creus

Coll de Boix

CRUÏLLA

Comença corriols de forta baixada cap a Mura,
refugio

Casa El Puig de Balma

Conjunt de cases integrades a la muntanya

Casa La VILA

Casa Pairal on cal fer atenció a la cruïlla
Anoa

Mura

Població amb tots els serveis en cas de necessitat. Un bon lloc per fer mossegada, naltros a Cal Carter.

Carretera del Coll d'Estenalles

Les Solanes

Connjunt agricola- productiu LES SOLANES, te un pantà propi pel regadiu de llurs terres

Mas Agramunt

La Muntada

Les Arenes

Riere de les Arenes
Erlijio-eraikina

Ermita Les Arenes

Sot del Sabater

Cruïlla famosa dins el Parc de Sant Llorenç del Munt, lloc de pas de força camins i per anar a força llocs.

Can Torres

Masia autònoma, que avui dia és segona residencia. Si mireu cap a la muntanya hi ha LES CASTELLASSES DE CAN TORRES.
fuente

Font de la Tartana

Punt d'entrada a Matadepera.

2 iritzi

• argazkia jordi510

jordi510 28-nov-2015

Avui he fet aquesta ruta, per mi ha sigut terrible, moltes trialeres impracticables o classificades per "només per a experts", tant de pujada com de baixada, han fet que hagi hagut de caminar amb la bici a sobre durant molts trams. L'he trobat molt poc ciclable.

Destacable, les impressionants vistes tan de Montserrat, com de la Vall d'Horta i el fet de donar la volta a tota la muntanya de la Mola.

• argazkia jordi510

jordi510 29-nov-2015

He fet la ruta, per mi molt complicada, les trialeres, les classificaria com a "molt expert" sobretot en la baixada fins a Mura i després en la tornada just abans d'arribar a la Vall d'Horta, he hagut de caminar molt.

Recomanable per les vistes i pel fet de donar la volta a la Mola

Moltes gràcies per compartir la ruta.

Nahi izanez gero edo ibilbide hau