Koordenatuak 618

3,2
6,4

Bisitak 30, kokapena 0

Nondik gertu La Croix Haute, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Muntanya bastant amable que passa bastant desapercebuda a primera vista si no se la coneix. Cim del massís prealpí de Diois, i mirador de primera a tota la llarga cresta del Vercors, ja que esta desplaçada respecte l'eix d'aquest i veurem tota la paret des del Veymont fins a la Moucherotte. També vistes espectaculars als cims occidentals del Devoluy que queden just davant nostre: Tête de l'Obiou, Grand Ferrand, Rocher Rond, Roc de Garnesier.

Amb neu estabilitzada és una bona ruta per fer a raquetes. Els únics punts compromesos són:
- Un tram de flanqueig amb una mica de pendent (curts trams a 30, potser un xic més) entre els waypoints "Balisage jaune" i "Crête".
- La Crête de l'Archat comença amb un petit ressalt que sense neu no té absolutament cap complicació, es passa caminant, però són uns pocs metres una mica drets. Nosaltres hem trobat aquest tram ventat, així que no sé amb neu com pot ser. La resta és bastant ampla, excepte un petit tram més esmolat de neu (traça plana ja feta) entre l'última punta i el punt on enllaça el GR.

La baixada per l'altra vessant no presenta cap complicació.

Si es fa amb esquí de muntanya, també molt bona opció, potser faria la ruta al revés i en comptes de fer la cresta de l'Archat aprofitaria la pala si està en condicions per baixar ja fins la vall. Vam veure traces.

Els mapes del IGN marquen un aparcament a Lalley le Jocou. En hivern com ha sigut el nostre cas la pista està totalment nevada i començarem des del Col de la Croix Haute.

TEMPS TOTAL: 5h

Col Vente-Cul

Col

Crête du Chateau

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanezkero edo ibilbide hau