Denbora  3 ordu 34 minutu

3,0
6,1

Bisitak 1636, kokapena 111

Nondik gertu Castellolí, Catalunya (España)

juliol/2016

Temps en mov.: 2h40' (aprox)
Desnivell acum.: 420 m+/-

Anoia -- Castellolí > corriols del Torrent de Güells i del Torrent de les Coves > Camps de Cal Llucià (Adrenalina Paintball) > Coves de Cal Llucià > Balma de Can Soteres > Can Soteres > Obaga de la Teuleria (corriol llarg) > Font del Ferro > Cal Muset > Castell de Castellolí > Castellolí

Encarada a qualsevol temporada, és una ruta amb força ombra per l'estiu, i donar una volta fresca als voltants de Castellolí. La ruta original la vaig treure d'en Fitoparera, tanmateix he acabat fent alguna variació a més de seguir-la en el sentit invers, per poder contemplar la posta de sol des del castell...

::Resum::

Ben just sortir del poble, comencem a seguir un seguit de corriols atapeïts que voregen el Torrent de Güells i el de les Coves, completament secs en aquests mesos, fins a creuar el Camí de Cal Jaume Bruguers (pista), on continuem pujant per corriol entre un entorn més forestal i així enllaçar, més endavant, amb el camí dels Camps de Cal Llucià.
En aquests camps oberts hi trobem el Paintball Adrenalina, on a més de vistes obertes a l'entorn, les trinxeres i les instal·lacions ens fan el tram ben distret. Arribem a la residència canina El Gos Blanc, i trenquem a munt per la pista forestal / Camí de les Coves, amb el que ben a prop trobarem el trencall de les Coves de Cal Llucià, ben indicat. [...]
Deixant enrere les coves i continuant per la pista, de seguida veurem el trencall d'un corriol llarg que tot serpentejant ens condueix a la Balma de Can Soteres. [...] Continuant el corriol ens situem a dalt dels Cingles dels Roquerols, un punt amb vistes de les serretes que delimiten Castellolí.
Més endavant, trobem una bifurcació on seguim el corriol de pujada (ple de rocs) fins a trobar el camí/pista de Can Soteres. El seguim i donem tota la volta als camps que envolten la masia, gaudint cap al final de vistes obertes a l'extrem occidental de la Muntanya de Montserrat: Castellferran, el turó de les Torres i, al fons, les Agulles.
Tot seguit, pugem per pista forestal entre obagues, un bon tros, per arribar a l'entrada del següent corriol, un de força llarg que travessa l'Obaga de la Teuleria, d'orient a ponent, tot atapeït per la vegetació... Arriba un punt en que una rasa dibuixada costa avall ens indica el trencall per baixar a la Font del Ferro. Tot resseguint el seu torrent, d'inici bastant costerut, arribem a la font. [...]
Aquí continuem de baixada per camins/pista fins a trobar el mateix punt on hem començat el "corriol de la serp", on també veiem una trialera que tira amunt i que ens condueix al pla de Cal Muset (o el Pla del Maset d'Artigues). Arribats al pla seguim recte tal com venim i vorejant els camps un corriol ens enllaça amb Cal Muset.
A continuació, per darrere la masia, un altre corriol ens va portant fins a un timba de roca on podem veure el castell (o les seves restes) des d'una bona perspectiva. Ara baixem al Camí del Castell, fent una mica enrere per evitar la timba, i ja el seguim per arribar a les escaletes que condueixen al turó del castellet. A més de les restes del castell, des d'aquest turó tenim una vistes esplèndides a 360º: veiem tota la Conca d' Òdena i els seus puigs i tossals, més endavant el poble de Castellolí i les serres que el delimiten, també la Muntanya de Montserrat, més llunyana a l'horitzó, inclús Capellades...
Ja baixant del castell i començant el tram de tornada a Castellolí, seguim el corriol de l'Obaga del Castell per finalment arribar al camí formigonat que ja condueix a l'Església Vella de Sant Vicenç i el cementiri. Aquesta vegada, però, decideixo passar de llarg i baixar directament al pas del Torrent de Güells per Castellolí, punt d'entrada del 1r corriol de la ruta, i donar per acabada, ja de nit, aquesta excursió estiuenca...

Salut i cames!

Roques Blanques (766 m)

Fembra Morta (685 m)

Túnel del Bruc

Cal Llucià

Sant Vicenç

Can Soteres

inici corriol del Torrent de Güells

final corriol del torrent | seguim caminet que també ressegueix el torrent

revolt amb 1eres vistes al Castell de Castellolí | seguim caminet a la vora del Torrent de les Coves

intersecció - seguir caminet de l'esq, en dir. als Camps de Cal Llucià

camí dels Camps de Cal Llucià | Adrenalina Paintball

Adrenalina Paintball (Camps de Cal Llucià)

inici Camí de les Coves

trencall de les Coves de Cal Llucià (des del Camí de les Coves)

Haitzuloa

Coves de Cal Llucià

anada: inici corriol 'serp' a la Balma de Can Soteres | tornada: trialera curta al pla de Cal Muset

corriol en 'serp' cap a la Balma de Can Soteres

Haitzuloa

Balma de Can Soteres

vistes del de dalt dels Cingles dels Roquerols

trencall dta: corriol en pujada, enllaça amb el camí de Can Soteres

inici camí (pista) de Can Soteres

intersecció (amb indicadors) del Camí de Can Soteres

vistes a Montserrat des de Can Soteres | seguim pista forestal entre l'Obaga de la Teuleria

Obaga de la Teuleria: sortim de pista i comencem corriol llarg i atapeït per l'obaga

trencall per corriol empinat de la Font del Ferro, entre l'Obaga de la Pinassa

fuente

Font del Ferro

bif. dta: continuem baixant per pista, a la vora del Torrent de les Coves

pla de Cal Muset (Pla del Maset d'Artigues)

Cal Muset (pel corriol del darrere)

trencall dta: per corriol de línia elèc.

vistes al Castell de Castellolí | tenim devant una timba, tornem enrere x enllaçar amb el camí

Hondakinak

restes del Castell de Castellolí

peu del Castell de Castellolí: placeta de Sant Feliu | tornada: inici corriol x l'Obaga del Castel

final corriol del Castell | inici camí asfaltat, de baixada amb bones vistes

alternativa a l'asfalt: trencall x corriol entre el Bosc de la Creueta (brut de branques seques)

continuem el camí asfaltat, amb vistes a Sant Vicenç

sortim de l'asfalt, pel corriol del Torrent de Güells, fins a arribar novament a Castellolí

2 iritzi

• argazkia jc.libori

jc.libori 15-oct-2017

Ibilbide hau egin dut  Gehiago ikusi

Alguns trams estan massa "sobre-explotats" per bicicletes i motos. El castell i les coves de cal Llucià el que mes ens ha agradat. Gracies Albert!

• argazkia e1000isc

e1000isc 23-nov-2017

Ibilbide hau egin dut  egiaztatua  Gehiago ikusi

Ruta distreta, diversa amb desnivell acceptable llocs interessants al seu pas, camí fàcil ideal per una matinal

Nahi izanezkero edo ibilbide hau