Jaitsi

Noiz egina

abril 2019

Sortu zure ibilbide-zerrendak

Antolatu gogoko dituzun ibilbideak zerrendetan eta elkarbanatu zure lagunekin.

Lortu Wikiloc Premium Igo mailaz iragarkirik ez ikusteko
Sortu zure ibilbide-zerrendak Sortu zure ibilbide-zerrendak
Izan zaitez lehena txalotzen
Elkarbanatu

Ikusita 121 aldiz, jaitsita 3 aldiz

Nondik gertu: Vìllafría, País Vasco (España)

Paseo recomendable para personas con algo de experiencia en la montaña. De ninguna manera para familias con niños. Este paseo es fácil hasta la Ermita de San Tirso pero a partir de aquí sin ser difícil transcurre por terreno comprometido con grandes cortes tanto al sur como al Norte.
Desde la localidad de Villafría a 200 metros de la iglesia (donde hemos dejado el coche) en dirección Bernedo sale un claro camino dirección Sur que pronto se adentra entre hayedos y bojes. Seguimos este camino al principio hacia la izda (este) y vamos ascendiendo poco a poco. El camino se encuentra señalizado con rótulos que nos llevan hacia la ermita de San Tirso (1260 m).
La Ermita incrustada en la montaña, tiene sin duda una visita. A partir de este punto el camino siempre en dirección Oeste se vuelve comprometido con alguna pequeña trepada incluso, sin ser difícil. Cresteando y dejando al Norte los bosques de Alava y Treviño y al Sur la llanada de la Rioja Alavesa, llegamos al alto de San Tirso (1330 m) y en otra media hora aproximadamente ascendemos la Peña del León (1386 m). Todavía tendremos un cresteo vertiginoso y una bajada en la que siempre hay que tomar precauciones para llegar al puerto de Laguardia, últimamente conocido como puerto del Toro.
Comemos en este collado y retomamos el camino entre hayedos y bojes dirección Este hacia Villafría siguiendo las señales blancas y rojas y los rótulos (otros 5 km). Un paseo espectacular pero no apto para personas con mucho vértigo.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ibilbide hau mendian experientzia apur bat dutenentzat gomendatzen dut soilik. Ez da familiak umeentzako ibilbidea inondik inora.
San Tirso Ermitaraino ibilbidea erraza da, hemendik aurrera bidea aldatzen da.

Villafriako herritik, elizatik 200 metrotara Bernedo aldera, bidexka bat ateratzen da hegoaldera (mendialdera). Bide hau hasieran Ekialde aldera hartuko dugu eta piskanaka pagadi eta ezpelen artean ordu eta laurden ingurun edo San Tirsoko Ermitaraino eramango gaitu (1260 m). Baseliza ikusgarria iruditu zait arrokan txertatua.
Hemendik aurrera bidea zeharo aldatzen da eta kontuz ibili beharreko ibilbidea da. Ez da zaila baina erorketa batek ondorio larriak izan ditzazke oso. Hasieran trepada txiki bat dago eta mendizerraren bidezidor estuetatik San Tirso gainara iristen gara (1330 m), beti kontu handiz Araba Errioxako lautadak ikusiz hegoaldera eta Arabako eta Trebiñuko basoak eta herrixkak ikusiz iparraldean aurrera egiten dugu Peña Leónera iritsi arte (1386 m), hemendik beste ordu erdira pasatxo Laguardiako portura edota El toro izeneko portura iristen gara (1200 m). Hemendik, jeitsiera bide zabal eta errazetik egiten da berriz ere pagadi eta ezpelen artean Villafría herrira. Beste ordu bat pasatxo (5km ) inguru.

Bonete San Tirso

SAN TIRSO

San Tirso1

San Tirso

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanez gero edo ibilbide hau