Iraupena  8 ordu 10 minutu

3,9
7,7

Ikusita 1525 aldiz, jaitsita 63 aldiz

Nondik gertu: Matadepera, Catalunya (España)

2015.07.19 - La Mola pel camí de la Senyora

Duració: 8 hores (5:30 hores en moviment, a ritme tranquil)
Sortida / Arribada: Carrer Gaietà Vallès i Pujals, Matadepera (470 m)
Punt culminant: Monestir de Sant Llorenç del Munt, La Mola (1.095 m)
Distàncies i desnivell acumulat: 15 km, +900 m

No recordo quantes vegades he pujat a la Mola. De dia, de nit, amb qualsevol temps i en qualsevol temporada. Un recurs pràctic que sempre està, lo bastant lluny per a passar un dia a la natura, fora de la ciutat, però bastant a prop per no haver-se de desplaçar molts kilòmetres. Fins i tot, conec algún amic de Terrassa que hi puja cada cap de setmana, questió de mantener la forma.
Total, tots alguna vegada hem pujat aquesta mítica muntanya del massís de Sant Llorenç de Munt, al centre del Vallès Occidental, però sense saber perquè tots estem acostumats a passar pels mateixos camins.
Seguint els pasos del Jep Boix (wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=6776436), aquest itinerari proposa pujar a la Mola per un camí poc concorregut que volteja la muntanya a mitja alçada, per anar a buscar el cim per la seva cara nord. El recorregut permet gaudir de bones vistes i admirar roques emblemàtiques com les Castellasses de Can Torres.
Iniciem la sortida al final del carrer Gaietà Vallès i Pujals de la urbanització de Can Prat de Matadepera (470 m). Un retol en un suport ens indica la direcció al Camí dels Monjos (PR-C 31) i seguint la pista que puja recte, suaument, en uns 20 minuts arribem al Collet del Pujol (549 m). Aquí el camí gira bruscament a la esquerra i comença l'intensa pujada de la carena de la Costa del Tet fins el Coll de Malpàs i la roca del Gurugú (797 m). Continuem en direcció del Morral de la Codoleda i el Fus, fins els peus de les Castellasses de Can Torres. Ahí trobarem la Canal Gentil que s’haurà de grimpar per arribar a un mirador on contemplar les Castellasses: una vista espectacular. Una mica més a munt comença el camí de la Senyora. Es tracta d'un camí estret i molt planer que transcórre entre alzines, amb només petites pujades i baixades. Aquest camí ens portarà fins la cara nord del massís i la carena de la Cova de les Ànimes, fins la Roca Foradada (772 m). De camí podem desviar-nos per visitar algunes balmes o abrics, com la Balma de la Pinassa (844 m).
Donem la volta a la Roca Foradada -un forat que traspassa la penya-, fins l’ermita de Santa Agnès del segle XIV (811 m).
A partir d'aquí tornarem a coïncidir amb més excursionistes i tot seguint el camí de pujada, ràpidament arribem al Morral del Drac (934 m). Des de lluny el seu perfil sembla el d’un queixal. En aquest punt la Mola queda al nostre abast. Continuem fins el Canal del Mico i ràpidament, fem cim a la Mola al monestir de Sant Llorenç del Munt (1.107 m).
El camí de baixada passarà per les Coves de l'Hort dels Monjos (1.032 m) i l'Avenc de Can Pobla (984 m - molt desaconsellable la seva visita per les brutícies de l'indret) i seguint el PR-C 31, arribarem a la Foradada de Can Pobla (938 m). Seguirem baixant pel llom de la muntanya (vistes del Cavall Bernat a mà dreta) fins la Roca de les Onze Hores i tot agafant el camí dels Monjos de baixada, tornarem al nostre punt d'inici.
- - - - - - - -
Restaurant La Mola (1.095 m):
Tel: 93 743 54 54 - 629 50 30 40
www.lamola.com

Camí dels Monjos (471 m)

Haitzuloa

Coves de l'Hort dels Monjos (1.032 m)

cima

La Mola (1.107 m)

panoramica

Castellasses de Can Torres (768 m)

Castellasses_de_Can_Torres_(768_m)
Lepoa

Coll de Malpàs (781 m)

cima

El Gurugú (797 m)

Hondakinak

Ermita de Santa Agnès (811 m)

refugio libre

Balma de la Pinassa (844 m)

Balma_de_la_Pinassa_(844_m)

Foradada de Can Pobla (938 m)

Foradada_de_Can_Pobla_(938_m)

A baix, seguint rierol (803 m)

Desviament esquerra (663 m)

Desviament esquerra a munt (765 m)

Cruïlla esquerra a munt (788 m)

Esquerra a munt (719 m)

De seguida, dreta a munt (721 m)

Mirador (850 m)

Morral del Drac (934 m)

Lepoa

Collet del Pujol (549 m)

panoramica

Mirador del Bolet (815 m)

Roca Foradada (772 m)

Arriskua

Atenció! Tirar per la dreta!

Canal del Mico (963 m)

Canal Gentil (786 m)

Avenc de Can Pobla (984 m)

2 iritzi

• pantatheone 16-abr-2018

Algunos tramos no aptos para gente con vértigo
    Y muchos senderos con árboles caídos por la lluvia lo que te hacía desviarte de la ruta para luego tener que volver a encontrar el sendero lo cual creaba cierto desconcierto
    Por lo demás un camino muy bonito en un entorno fantástico y una parada obligatoria para disfrutar de la gastronomía de la mola y disfrutar del fácil paseo hasta el punto de partida

• pantatheone 16-abr-2018

Ibilbide hau egin dut  egiaztatua  Ikusi gehiago

Algunos tramos no aptos para gente con vértigo

Nahi izanez gero edo ibilbide hau