Denbora  8 ordu 42 minutu

Noiz egina marzo 2014

5,2

Bisitak 1083, kokapena 26

Nondik gertu Salem, Valencia (España)

2ª ETAPA “GR 236 RUTA DELS MONASTIRS”.
Data: 23/03/2014
Tipus de ruta: Travesia
Lloc d’inici: llutxent
Hora d’inici: 8:55.
Duració: 04:50
Distancia: 21 Km
Dificultat: Facil
Desnivell acumulat positiu: 736 m (Dates del GPS)
Desnivell acumulat negatiu: 936 m (Dates del GPS)
Recorregut: LLutxent - Simat

Encara que no és la primera ruta que fem, si es pot dir que es la primera oficial del “Club de Senderisme Cara Amunt d’Alzira” o també nomenat “Colla senderista Jesús Pobre”, nom que per raons burocràtiques no podem utilitzar per a federar la colla. El grup naix d’un grup d’amics als que els agrada el senderisme.
En esta ocasió hem fet la segona etapa del “GR 236 Ruta dels Monestirs”, que transcorreix entre les localitats de Llutxent i Simat de la Valldigna. Aquesta és la més muntanyera de les tres que composen el GR, ja que no es xafa l’asfalt pràcticament.
La sortida des de Llutxent la fem a través d’un camí empedrat que ens puja fins el Convent de “La Consolació” i d’ací al monestir del Corpus Christi. Des de la part de darrere del Monestir fem una baixada entre pins i tenim en tot moment a la vista les ruïnes del Castell de Xio, les quals visitem. Després del Castell, la senda es desvia a l’esquerra fins un barranc entre mig de ametllers, garroferes i oliveres fins arribar a un “poste” indicatiu de la senda Pla dels Arenals, al qual arribem guanyant altura a través d’una pista entre tarongers.
La pista es transforma en un sender que ens portarà fins el pinar de l’Avenc, zona molt bonica on fem una paradeta per esmorzar. Ens internem en el bosc de pins fins arribar a la senda que bordeja la serra del Migdia a meitat d’altura, a la nostra vista enfront tenim la serra del Buixcarró i a la dreta Pinet. Recorreguem tota la falda de la muntanya fins arribar a la pista que ve per la dreta i que està prou empinada i amb molta pedra solta, la qual ens porta a Pinet, lloc on recollim aigua i fem una xicoteta paradeta.
Una vegada reagrupada tota la gent continuem per la que és la part més dura de tot el recorregut, la pujada pel barranc fins la senda, aquesta està empinada i en prou mal estat fins acabar en el camí de Pinet a Barx. En aquest trajecte compartim camí amb el pastor dels bous que pastem lliurement per la muntanya. A partir de aquest punt el caminar es fa fàcil, ja que recorreguem la pista en molt bon estat fins la població de Barx. Lloc on tenim reservada una caldereta de corder per a dinar.
Desprès de dinar i amb la panxa plena retornem al camí a través de la zona natural de l’Avenc de la donzella a buscar la senda, que transcorreix paral•lela al port, de baixada a Simat, on posem punt i final a un esplèndid dia de senderisme en companyia dels amics.

Cami empedrat

Pinar de L'Avenc

Pinet

Senda baixada

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanezkero edo ibilbide hau