3,6
7,2

Ikusita 2120 aldiz, jaitsita 14 aldiz

Nondik gertu: Égat, Languedoc-Roussillon (France)

A peu . Ruta a peu de 14,85 km i 1.110 metres de desnivell +. Feta el 28-Maig-2012.
Participants : Sara , Lluís , Jean Pierre , Francesc
Avui hem fet el Carlit .... 2.923 metres ... sortint de La Bisbal a ¼ de 7 i desprès d’aturar-nos a esmorzar, hem arribat al Refugi de Les Bulloses per començar a caminar a 2/4 10 mati...
La Pica del Carlit està formada per dos cims molt similars en alçada i molt a prop un de l’altre. És el cim més alt del Pirineu oriental i és una de les muntanyes del Pirineu més visitades (si més no per la ruta que descriurem aquí). Cal dir que nosaltres hem fet l’ascensió un dilluns que tot i ser festiu, no hem trobat gaire gent durant l’ascensió (a partir del punt “bifuració 2″) i durant el descens. La zona lacustre de les Bulloses (o Bouillouses) és una zona molt visitada i entre l’1 de juliol i principis de setembre no s’hi pot accedir en cotxe entre les 7 del mati i les 7 de la tarda. Durant aquest període cal pujar amb el servei d’autobusos (”navettes“) especial. La nostra recomanació és que comenceu a caminar el més aviat possible per evitar aglomeracions.
L’accés al punt de sortida (pantà de les Bulloses) es pot fer des de Puigcerdà i dirigint-nos a Bourg-Madame. En arribar a Mont-Louis només cal que seguim les indicacions que trobem a la primera rotonda (hem de prendre la D-60).
A la zona de les Bulloses hi han habilitades grans zones d’aparcament (està prohibit aparcar al marge de la carretera) i amb sort podrem aparcar al costat del refugi.
El llac de les Bulloses és format per la retenció de les aigües que fa la presa que hi ha al costat del refugi. El llac de les Bulloses conte aproximadament 15 milions de m3 d’aigua i la presa fou inaugurada el 1911 per tal de donar electricitat al “Tren Groc”. Actualment està integrada en el pla d’irrigació de la plana del Rosselló.
La ruta consta de dues parts molt diferenciades: la primera passa per la zona lacustre de les Bulloses (visitada també fora de l’època de veda pels pescadors) i ens permet contemplar 12 estanys i un estanyol (començant per la presa de les Bulloses) caminant per una zona sense grans desnivells. La segona molt més costeruda ens portarà fins el cim del Carlit tot passant per una aresta rocosa on caldrà grimpar una estona. No és una ascensió molt difícil però cal anar sabent que caldrà grimpar uns metres per assolir el cim. Nosaltres hem trobat molta neu i ens ha facilitat l’ascensió .
El dia ha estat espectacular ..... com sempre entre l’aura de la Sara, la positivitat d’en Lluís i la meva flor ..... tot va sortir perfecte ..... en Jean Pierre era el responsable de les fotos .... per cert .... molt maques.
A tot el Pirineu i fora del Pirineu hi havien xàfecs, tempestes i pedregades .... en canvi en el Cim del Carlit, varem poder dinar amb un temps esplèndid i una companyia de luxe....
A l’hora de baixar la neu també va facilitar el descens, fins i tot en una llarga baixada la Sara va esplaiar-se gaudint d’un llarg tobogan .....
Desprès de deixar la neu , varem continuar caminant vorejant els llacs fins arribar al lloc inicial , hora aprox. 6 tarda .....
Una sortida rodona, amb moltes ganes de repetir l’experiència .... salut i fins la propera ¡¡¡¡¡¡

Nota: En Lluís tenia tantes ganes de fer el Carlit ... que cada vegada que avançàvem a una autocaravana posava cara de “Racing “ per incitar-me a córrer mes. Sort que com sempre la prudència em domina ¡¡¡¡ jejeje ..

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanez gero edo ibilbide hau