Denbora mugimenduan  2 ordu 34 minutu

2,5
5,0

Bisitak 2677, kokapena 149

Nondik gertu Longfaye, Wallonia (Belgique)

Prachtig. Het mooie frisgroene weer en blaadjes zal er mee te maken hebben, maar deze wandeling doe ik waarschijnlijk nog eens over. Vooral ook de grote waterval en de vegetatie waren een echte meevaller. Op de weg nog enkele mooie exemplaren van bomen gezien zoals de oude eik.
Het plaatsje Longfaye ligt vlak aan de rand van het natuurpark Hoge Venen, één van de mooiste natuurparken in het land dat garant staat voor de mooiste wandelingen fietstochten. Gelegen in de provincie Luik behoort Longfaye tot de gemeente Malmedy, een gezellig stadje in de Belgische Ardennen.
Nabij het dorp Longfaye ligt de grootste natuurlijke waterval van België. In tegenstelling tot Coo kwam hier nooit en menselijke hand aan te pas, maar is het water van de Hoge Venen dat naar beneden stroomt.
De oostelijke Ardennen zijn dan ook een land van water en overal ziet men tijdens deze wandeling dan ook het water de paden kruisen. We zijn nu éénmaal in het bekken van de Warche. Deze kennen we nog van de wandelingen in Reinhardstein, wat op een gegeven moment zelfs een kort gemeenschappelijk wandelpad heeft.
Opvallend is zeker de variatie in landschappen tijdens deze wandeling.

Ikusi gehiago external

Rechts houden

Weg oversteken

Oude eik

Links naar de open vlakte

Onopvallend maar Rechts

Rechtdoor

Brugje over

Links over brugje

7 iritzi

Nahi izanezkero edo ibilbide hau