4,7
9,5

Bisitak 4010, kokapena 66

Nondik gertu Turnac, Aquitaine (France)

Een mooie wandeling gemaakt vanaf Camping Le Plein Air Des Bories, vertrokken over het traject van de oude spoorlijn, via de oude spoorbrug naar Hameau Turnac. Dit prachtige dorpje waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan laat u het leven op het platteland in de Dordogne in zijn puurste vorm zien. Vanuit het dorp heeft u een mooi uitzicht op de Dordogne, Carsac Aillac en de camping. Verder trokken we langs de rotswanden van de Caudon, hier zijn ook een aantal mooie campings gevestigd. Via de brug bij Vitrac alwaar we de Dordogne weer oversteken, komen we uit bij het Chateau van Montfort. Dit Chateau ligt op de rand van de rotswanden en kijkt uit over de Single de Montfort, misschien wel de mooiste lus in de rivier de Dordogne. De route terug loopt een stuk langs de D703, hier wel even oppassen voor het overige verkeer. Uiteindelijk komen we weer terug in Carsac Aillac alwaar we nog even bij de mooie kerk in het dorpje gaan kijken.Vanaf het kerkplein lopen we via de route des bories weer terug naar de camping.

Ikusi gehiago external

Camping Le Plein Air Des Bories - Carsac Aillac

Hameau Turnac

Single de Montfort

Chateau Montfort

Rocher Caudon

Vitrac

Carsac Aillac

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanezkero edo ibilbide hau