1,7
3,4

Bisitak 2575, kokapena 71

Nondik gertu Svolvær (Lofoten), Nordland (Norge)

De Djevelporten, ook de “de poort van de duivel” genoemd.
Voor deze hike kan je geen hoogtevrees gebruiken! De Djevelporten, een steenformatie die twee bergen over een dal met elkaar verbindt, ligt op de berg de Fløya, net buiten het centrum van het dorpje Svolvaer. De hike bestaat voornamelijk uit klimmen, en best steil ook. Het eerste stuk is het pittigst en je hebt soms een touw nodig om omhoog te komen. Op een gegeven moment splitst de route zich. Rechts loopt de route naar de Svolvaergeita (alleen voor ervaren klimmers met eigen touw), links naar de top van Fløya. Als je de top aan je rechter hand kan zien, moet je de route naar links aanhouden om naar de Djevelporten te komen. Wij liepen verkeerd en bereikten eerst de top van Fløya (iets meer dan 600 meter). Helemaal niet zo erg, want we genoten er van een fantastisch uitzicht, om vervolgens een stukje terug te lopen naar de Djevelporten. Let wel op dat je voorzichtig op de ‘poort van de duivel’ klimt. Goede balans is een must, maar het fotomomentje is het wat mij betreft zeker waard!
Intersection

Thai Svolvaer

Vestfjord Hotel Restaurant

Viva Italia

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanezkero edo ibilbide hau