Iraupena  9 ordu 48 minutu

4,3
8,6

Ikusita 2799 aldiz, jaitsita 107 aldiz

Nondik gertu: Égat, Languedoc-Roussillon (France)

El llac de les Bulloses 2.017 m. conegut pels francesos com el mar del Pirineu Oriental,es el punt de partida de molts excursionistes, de tots nivells, per descobrir els 12 llacs i el Pic del Carlit, amb els seus 2921 m. Es el cim més alt del Pirineu Oriental
A l'esquerre de l'emplaçament del Hotel Bones Hores, trobem un retol que ens indica la situació dels Estanys i el recorregut a seguir, senyals blancas i vermelles també blaves.Ascendim fortament i de-seguida entrem amb el bosc de pi negre,camí pedregós i una mica incó-mode.
El primer Estany a trobar es el Viver bonica vista del Puig Peric amb la seva silueta a l'horitzó.Agafarem la variant a L'esquerre dons per la dreta serà el camí de tornada.
Anar seguint trobarem el Estany Sec, i el Llac Comassa.Daspres de pujar el Cim de la Gropa, 2.250 m. lloc on te una garant perspectiva de vista circular el camí s'enfila en pendents cada cop més pronunciades, on arribarem al Collet, 2.340m. sacaba el grani, i comença una zona de pedra rovellada, allà es on s'apresia el Carlit al fons.Seguint trobarem una variant on de baixada agafarem per fer la ruta dels llacs.
Iniciarem la pujada al Coll Colomer,on trobarem el Llac Gelat de Sobirá 2.598 m. bone perspectiva dels Estanys Castellar,Trebens,i Sobirà. Som ja, a les roques, ben senyalitzat, amb taques vermelles,cal utilitza les mans per la grimpada, si no badem el risc es gairebé inexistent, i en un moment son a dalt del Pic del Carlit 2921 m. panoràmica esplèndida un dels millors del Pirineu.
De tornada varem fer el Pic N. 2911 m., desprès de ve fet les roques baix agafar al K.m. 9.809 un corriol que baixa directe al llac Gelat de Sobirà on guanyes molt de temps.
Com us comentava abans a la variant a ma esquerre on trobarem els llacs Sobirà,Trebens,Castellar,Es Dugues,Viver o sigui anirem fent el Corriol del riu, zona senyalitzada i marcada on arribarem al punt d'inici

Si Cliqueu sobre la paguina Web de la caminade pudreu veure les fotos

Ikusi gehiago external

panoramica

Tartera

Hrp

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanez gero edo ibilbide hau