2,6
5,2

Ikusita 3 aldiz, jaitsita 0 aldiz

Nondik gertu: Sant Salvador, Catalunya (España)

Una bonica excursió pels voltants de Tarragona descobrint indrets que molts tarragonins no coneixem.
Surto del pàrquing del Pont del Diable.
Entrem al Parc del Pont del Diable per la porta principal, i anem a buscar el PR-C que porta directe al Mas dels Arcs passant per davant de la Caseta del Guarda. Estem caminant pel Jardí Romàntic de Puig i Valls. De camí al Mas dels Arcs passem per la capçalera del Pont del Diable, traspassem el gasoducte i a mà esquerra podem veure 3 cabanes de pedra seca integrades en el marge.
Arribem al Mas dels Arcs o de l'Àngel, i el que primer veiem és l'obelisc coronat per la figura d'un àngel...d'aquí li ve el nom. El que queda del Mas dels Arcs es troba més endavant a mà dreta. Seguim el camí caminant per damunt de la la pedra mare de la muntanya fins arribar a l'entrada de La Closa (recinte antigament tancat amb dues entrades i un marge de pedra que l'envolta). Nosaltres anem per l'esquerra de l'entrada seguint un sender local (color marró-taronja) en direcció al Mas de'n Garrot.
Estem caminant pel PR-C 15.
Atenció per que hem de deixar aquest camí per agafr un corriol que baixa directe a la Font de'n Garrot.
Una baixada dolenta fins la font.
Anem uns metres a la dreta i veiem la MIna i la Font de'n Garrot, també un Indicador.
Agafem el camí que tenim al davant i ens porta a la sortida del comellar on està el mas.
Potser trobareu la sortida una mica desmanegada doncs darrerament s'hi han fet treballs forestals. L'objectiu és sortir del comellar i arribar a la pista que agafarem a la dreta.
Passem pel davant d'una alzina singular, l'Alzina del Mas de'n Garrot. Seguim endavant i deixem a la nostra dreta la pista d'entrada al mas. Nosaltres anem a l'esquerra passant per una cadena...seguim...la pista es converteix en sender, i arribant a la curva hem de deixar la pista per agafar un senderó mal indicat que puja cap el Mas del frare. El senderó fa de mal pujar però no té problema. Es pot seguir bé.
Anem a parar al que queda del que va ser el magnífic Mas del frare. Unes vistes espectaculars sobre el Camp de Tarragona. FOTOS !!!
Fem un descans a l'era del mas i seguim el nostre camí per la pista d'entrada al mas. La pista va a parar a l'entrada de la Urb. Hostalets. Nosaltres anem pel PR-C a la dreta. A l'arribar al gasoducte hem de pujar dalt per continuar el camí. Aquest PR-C va a parar al darrera del Mas de Pastor i arriba a la pista que ve de la carretera. Nosaltres anem a la dreta, en direcció al Pont del Diable.
Arribem a una cruïlla i anem a l'esquerra. tots dos camins ens portarien al cotxe. Per aquí hem d'anar molt amb compte amb els camins doncs està ple de trencalls i ens podriem despistar.
Seguint el camí ens queda a la nostra dreta la segona entrada de La Closa que abans havia anomenat. Al costat de l'entrada hi ha una fita dels creadors del Parc, els germans Puig i Valls.
Pel camí anem trobant alguna sortida que ens porta a algun respirall de la conducció d'aigua que venia de la Mina de Puigpelat fins a tarragona (a la Font de l'Arcabisbe). també curiós de veure.
El camí va a petar al darrera de la Cabana de pedra seca del Tasias...molt interessant doncs està molt ben conservada, i una mica més endavant anem a parar al Camí del Mas de'n Granell. Anem en direcció al Mas de'n Granell.
Arribem a una gran plaça amb un pi monumental. Estem al costat de S.P.S.P., un indicador ens ho assenyala. Seguint el PR arribem al Mas de'n Granell.
Ara hem d'anar per darrera del mas a buscar un antic camí de baixada que passa per un "pantano" antic que mai es va utilitzar. Aquest corriol va a parar a la pista principal que ve del Pont del Diable. Anem a l'esquerra i passem per dos llocs ben curiosos que desconeixia. A la dreta ens queda una pedrera romana i al costat una font, la Font dels Bous, i més endevant, més amunt a la muntanya, una altra pedrera i al costat la Font de la Gota...ja veureu el per què és diu així.
Tornem al camí principal. Passem pel damunt d'una garn pedra amb inscripció a terra. Molt curiós també. Al costat d'aquesta pedra trobem una cisterna i un gran pi monumental. Seguim pel camí...Ja arribant al Pont del Diable deixem el camí principal per agafar un corriol mig amagat per on hi passen btt's. Jo el vaig senyalitzar amb una fita de pedres. El camí baixa dintre del barranc i és evident. No és difícil de seguir.
Ja estem sota del Pont del Diable...impressionant!!! FOTOS !!! A la dreta hi ha un antic Pou de calç...també mereix una ullada. Ja passat el Pont arribem al camí principal i ja arribem al cotxe.
Una caminada de descoberta fantàstica !!!

a Urb Hostalets. A dreta.

agafem Camí del Mas de Pastor

Font dels Bous

80 m altura
fuente

Font Fonda (o de la Gota)

Erlijio-eraikina

Forn de Calç

Gas ENAGAS

gasoducte

Gasoleoducte

Carretera sin pavimentar

Inscripció a la pedra Puig i Valls (Dia de l'abre)

Museoa

Mas de Pastor

Zona desconocida

Mas del Frare (ruïnes)

Mas dels Arcs (Mas de l'Àngel)

panoramica

Mirador del Camp de Tarragona.

Pedrera romana

120 m altura

Seguim PR-C

Tp-2031

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanez gero edo ibilbide hau