Denbora  12 ordu 8 minutu

Noiz egina septiembre 2015

7,0

Bisitak 2367, kokapena 31

Nondik gertu Thuès-Entre-Valls, Région Languedoc-Roussillon (France)

Thués Entre Valls-Camí ramader de Campelles-Gorgues de la Carançà from Salvador Hidalgo Gámez on Vimeo.

Avui sortida amb els HH, toca França, Gorgues de Carançà (Catalunya Nord) Thues-Entre-Valls (França)-Campilles-refugi Dona Pa-Gorgues de Carançà.
Hem matinat molt per poder arribar a dos quarts de nou a l’aparcament , lloc de sortida.
El matí és esplèndid, fem la foto de rigor amb tot el grup, decidit a sortir, agafem els trastos i apa a caminar.
Comencem a pujar amunt, travessem la via del tren Groc i amunt, la pujada és important.
Arribem al camí de les Gorgues, el primer grup es passa el trencall que hem d’agafar, entrem dins del Gorg, esperem i ens adonem compte de que part del grup de darrera no segueix, tornem enrere i un caçador ens alerta que el grup de darrera ha agafat el trencall correcte, pugem amunt i ens estan esperant a dalt.
La pujada és forta i constant però tothom està animat i te ganes d’arribar a dalt.
Busquem un bon lloc per esmorzar a prop del refugi vell de Dona Pa.
Un cop esmorzats ens tornem a posar en marxa, tot transcorre en normalitat, però de cop i volta se senten uns crit d’alerta, una de les companyes a caigut per una tartera de pedra, correm a veure que ha passat, allà baix trobem en Joan i un metge que per sort passava per allí, baixant corrents per anar assistir a la companya, a baixat rodolant 35 metres.
Gràcies a Deu està conscient i sembla que no s’ha donat cap cop al cap, un cop assistida pel metge i fetes les primeres cures, truquem al 112.
La resta de grup segueix la caminada, ja que sóm molts i no es pot fer res, només la poden treure amb l’helicòpter.
El rescat dura quasi quatre hores fins que a les 6,30 de la tarda la treuen del lloc per portar-la a l’hospital de Perpinyà.
Quedem en Joan el seu marit, en Xevi i jo, hem de tornar per on hem vingut ja que sens farà tard i fosc i ens podem perdre ja que no portem llums.
A les 9 de la nit arribem al pàrquing on ens estan esperant tot el grup, molt preocupats.
Dia 28-09-2015:
La Nuri ja està a casa i ara li toca recuperar-se, des de aquí una forta abraçada.

NOTICIA DEL ACCIDENT AL DIARI: ( DIARIDELANEU:CAT)
Caiguda de més de 30 metres d'una excursionista a les Gorges de Carançà

L'helicòpter Drac 66 va aconseguir treure la dona de les gorges i transportar-la fins a l'hospital de Perpinyà.

La tarda de dissabte els bombers de la Catalunya del Nord van rebre una petició d'auxili des de les gorges de Carançà. L'escamot de la gendarmeria de muntanya (PGHM) es va mobilitzar de forma immediata però els problemes per mantenir la cobertura telefònica amb la persona accidentada van retardar, i molt, la localització de la víctima. A més, els equips de rescat no tenien coneixement d'on es trobava exactament l'excursionista, malgrat les coordenades que va emetre el GPS. Cal tenir present que la zona és un congost de pedra i bosc, estret i molt profund on la cobertura telefònica no està garantida.
Després de que l'helicòpter sobrevolés la zona més de 45 minuts sense trobar la víctima es va optar per fer la recerca a peu. Finalment van ser dos membres de l'escamot de rescat que després de comptar amb l'ajuda d'alguns testimonis, i donar informació vàlida per acotar la recerca, van localitzar en un lloc concret a l'excursionista accidentada.
Es tractava d'una dona de 63 anys i nacionalitat espanyola que havia sofert lesions importants a l'esquena després de caure per un barranc de 30 metres. Segons informa L'Independant de Perpinyà l'helicòpter medicalitzat va aconseguir treure la dona de les gorges i transportar-la fins a l'hospital de Perpinyà.

Arriskua

Lloc del accident

Aparcament i sortida

Sortida i pas per sobre del tren groc

Gorgues de Carança

BALMA

GRUTA

REFUGI VELL DE DONA PA

Inici Gorgues ( Ens hem passat la cruilla i hem de tornar enrrere )

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanezkero edo ibilbide hau