2,7
5,4

Bisitak 52, kokapena 2

Nondik gertu Blandas, Occitanie (France)

Een prachtige wandeltocht vanuit Hameau Navacelles. U start in het kleine dorpje beneden in de Cirque de Navacelles en verlaat het keteldal via de Travers de Navacelles. Via de D713 bereiken we het uitzichtpunt Belvédère de Blandas. Vanaf dit uitzichtpunt het u een magnifiek uitzicht op de Cirque de Navacelles in zuidelijke richting. Vanaf het uitzichtpunt kan u een bezoek brengen aan het Maison de Belvédère Blandas. Dit bezoekerscentrum herbergt een shop met regionale producten, informatie over het gebied en een restaurant met terras. Aan de achterzijde is een grote parking voor bezoekers en er zijn een aantal camper plaatsen. Tot aan de splitsing met de D158 lopen we over de GR7 richting Blandas. Bij de splitsing links houden en naar Blandas lopen. Blandas is gelegen op de Causse de Blandas,een uitgestrekt landschap op een kalksteenplateau met sinkholes en prachtige megalieten velden. In het dorpje treft u Auberge Le Causse de Blandas, een prima stopplaats voor een kopje koffie, een drankje, lunch of diner. We verlaten Blandas via het lange plein langs de kerk in de richting van Vissec. Kort na de bebouwde kom van Blandas verlaten we de D113 aan de linkerzijde en lopen richting Les Faisses over een geel gemarkeerde PR. U heeft hier prachtig zicht op de causse, Le Caussanel. We lopen richting de bovenzijde van de Gorges de la Vis. Vanaf het hoogste punt van deze wandeling bij Le Faisses dalen we af in de Gorges de la Vis via een lang en smal pad langs de hoge rotswanden van Rocher du Loup. U komt uit op de D713 en gaat hier rechts richting de parking met entrée naar Moulin de la Foux. Volg hier nog even de D713 met de bocht mee naar beneden. Op een gegeven moment ziet u links van de weg de PR de D713 weer verlaten, bordjes geven u deze route aan. Ga hier links en u komt aan op het wandelpad naar Navacelels. Dit schitterende pad met uitzicht op de Gorges de la Vis voert door de Combe de la Four. Er zijn hier een paar passages waar u even moet opletten. Het pad kruis een paar keer een steenval met veel los gesteente. Onderweg passeert u ook diverse keren een bories, een vroegere schuilhut. Een aantal hiervan heeft nog een origineel stenen dak en een waterreservoir. Via de travers de Navacelles en de oude brug over de Vis bereiken we Hameau de Navacelles.

Ikusi gehiago external

Traverse de Navacelles GR7

panoramica

Uitzichtpunt Blandas - Cirque de Navacelles

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanezkero edo ibilbide hau