Iraupena  2 ordu 45 minutu

1,4
2,8

Ikusita 914 aldiz, jaitsita 85 aldiz

Nondik gertu: La Costa, Catalunya (España)

Itinerari molt ben senyalitzat amb marques verdes situades en postes indicadors.
L’itinerari l’hem començat a l’Àrea de la Plana d’en Coll en lloc de a les Feixes del Vilar, però en ser una ruta circular no canvia en res la descripció que en dona el cartell informatiu. Es un itinerari fàcil i molt agradable, d’una mica més de 5 Km, que es fa sempre per l’ombra dins del bosc i per tant pot ser adequat per fer en èpoques en que faci força calor
La informació següent està copiada del cartell informatiu situat a l’àrea d’esplai de les Feixes del Vilar:
L'enginyer forestal Joaquín Martín Diéguez, tècnic del Servei Forestal de la Diputació de Barcelona, va ser l'impulsor, durant els anys seixanta del segle XX, de la creació d’un mosaic de plantacions forestals que constitueixen el que va anomenar Silvetum del Montseny, amb l'objectiu de facilitar l'estudi i divulgació d'espècies forestals pròpies de les regions climàtiques mediterrànies, centre i nord-europees. L'itinerari comença a les feixes del Vilar, on observem plantacions de cedre de l'Himàlaia, avet de Douglas i cedre de l'Atles, més endavant trobem alzinars amb castanyers. Cap a la font de les Hortes hi trobem un bosc de ribera amb espècies com trèmols, àlbers i verns amb alguns cirerers i nogueres, entre d’altres.

Als alzinars observarem places carboneres que recorden la important indústria del carbó que es va desenvolupar al massís del Montseny. El sender continua entre plantacions forestals de pi pinastre i pi roig, i una perxada de castanyer. (Compte amb la fita de gir cap a la dreta, que està força amagada entre els castanyers i es fàcil no veure-la)

A la plana del Coll destaca la plantació d'avet de Douglas, conegut també com pi d'Oregon, amb làrix i cedres. Després d'un alzinar amb pi pinyer es troben alguns exemplars de pi ponderosa. L'itinerari acaba al punt de partida, després de gaudir d'alguns castanyers centenaris.
parquing

Pineda de Pi roig

Castanyeda

Corral d'en Planes

Parcela per estudiar les plantacions de castanyers

Pi roig amb pi pinastre

• argazkia ssoti

ssoti 16-sep-2020

Ibilbide hau egin dut  egiaztatua  Ikusi gehiago

He fet aquesta ruta (únicament en part, faltava temps).
    La teva descripció m'ha semblat perfecte.
    Camins perfectament marcats.
    Entorn agradable. A destacar els boscos de pi roig per el que sorprenen.
    A la meva ruta recomano la lectura de la descripció de la teva per complerta i ben explicada. espero que no et molesti.

Nahi izanez gero edo ibilbide hau