Iraupena  3 ordu 21 minutu

2,2
4,4

Ikusita 301 aldiz, jaitsita 14 aldiz

Nondik gertu: Terrassa, Catalunya (España)

La Pineda per les fonts de la Roca i de la Teula i baixada pel camí Vell de Rellinars

Una volta agradable per l'entorn de Terrassa

Aproximació: Des de la Carretera de Terrassa a Rellinars, passat el pont de la B-40, girar a l'esquerra pel camí de terra de Can Font de Gaià. Es passa la riera i s'arriba a la tanca de Can Font (tànsit de camions i molta pols, aquests dies), amb indicacions de propietat privada. Continuem uns metres per la pista que surt a la dreta i aparquem el cotxe on no faci nosa.

Només comenar es passa per un formidable bosc amb grans exemplars d'alzines i alguns pins. La pista va girant a l'esquerra i envolta els terrenys de Can Font. Seguim fins a una cadena i prenem la pista que baixa al torrent, a la dreta.

A pocs metres de travessar el torrent un caminet ens baixa a l'esquerra a la llera del torrentet de la Font de la Teula, on trobem la font de la Roca.

Ara tenim dues opcions: travessar el torrent i pujar un senderó pel bosc i uns camps fins al camí de la font de la Teula (que és l'opció que hem fet nosaltres), o bé tornar a la pista i anar a buscar més amunt el camí de la font de la Teula. Aquesta segona opció passa més tros de pista, però ens estalvia una mica l'anada i tornada a la font.

Des de la font, reculem uns metres i continuem el camí de pujada que havíem deixat abans, fins que trobem una pista ampla que ens portarà dalt del turó dels Escorpins. És el tram de camí menys agraciat...

Coronat el turó, i després d'una breu baixada, ja veiem la Caseta de la Pineda. Ens hi arribem, però està tancada i hem de recular sobre les nostres passes per pujar definitivament a la Pineda. És una casa que es veu habitada i que té une grans vistes sobre Terrassa i el Vallès, fins al mar, per una banda i,per l'altra, el turó del Ros i l'abocador de Collcardús. Continuem pjnant per la pista i passem pel costat d'una bassa seca i poblada de canyes, pasem els plans del Boig, i arribem a la urbanització dels Caus i els Pinetons.

Abans d'arribar a l'asfalt seguim un camí a la dreta que va paral·lel a al carrer urbanitzat, però l'evita i va a trobar el camí Vell de Terrassa a Rellinars, que seguirem fins a Can Font.

En alguns moments el camí deixa la pista i la va tallant més avall, seguint una paratges molt agradables.

BARANA

1 iruzkina

• argazkia tonip3

tonip3 01-jun-2020

Ibilbide hau egin dut  egiaztatua  Ikusi gehiago

Hola Ferran, ruta molt fàcil de seguir i com sempre, super documentada, gràcies.

Nahi izanez gero edo ibilbide hau