3,8
7,6

Bisitak 3219, kokapena 75

Nondik gertu la Vall, Languedoc-Roussillon (France)

Comarca del Rosselló - Catalunya Nord (França).
Per arribar: Carretera del Boulou-Argelès-Sur-Mer, sortida per St. André i després carretera de la Vall.
Sortida - arribada veïnat de La Vall.
Sortirem de l'església de Sant Martí (senyals de pintura groga, ens guiaran fins a trobar el GR 10, sota el Puig dels Quatre Termes), baixarem i travessarem la riera de la Maçana, tot agafant el camí que puja, és ampla i ben fressat. En arribar a la cruïlla de camins a prop del Roc de les Medes agafarem el que segueix pujant (direcció sud-est), tot passant pel Coll de l'Ananyo, fins a arribar al Coll dels Tres Faigs. Aquí trobarem la pista que ve del Puig Neulos, continuarem pujant amunt (direcció sud) fins a trobar el GR 10, en aquest punt tenim el Puig dels Quatre Termes davant nostre (mirador de 360 graus sobre l'Emporda, Rosselló i Pirineu).
La Baixada del Puig la farem per la cara nord-est tot seguint carena a vall (trobareu fites). No agafeu el GR 10 ja que us baixaria al Coll dels Terres.
Arribarem a les Barraques de les Colometes, aquí el camí segueix baixant per la carena pocs metres es decanta per la nostre esquerra, es troben senyals de pintura vermella i el camí es fa molt ample i fressat. El seguirem fins a creuar el rec, després va planejant per sobre del rec. A mitja fageda trobem el camí que baixa del Camí de l'Aigua (tornem a trobar senyals de pintura groga, ens acompanyaran fins a arribar a a La Vall), continuarem baixant tot passant pel costat de la cabanya coneguda com el Corral dels Porcs i aviat serem al Coll de la Plaça d'Armes.
Estem en una cruïlla de camins, agafarem el que comença a pujar (direcció nord-Oest) fins a arribar a al Torre de la Maçana (gran mirador de tot el Rosselló). La baixada la farem per la carena, més endavant el camí gira una mica a l'est peró aviat torna a la carena i baixa a buscar el Coll de Pomer. Aquí deixarem el camí principal i agafarem el que marxa direcció a l'Oest (trobareu fites) i baixa pel mig del bosc d'alzines fins a trobar el riu de la Maçana i la pista que va a la Vall, la seguirem fins a arribar a l'església de Sant Martí.

Ikusi gehiago external

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanezkero edo ibilbide hau