Iraupena  5 ordu 9 minutu

4,2
8,5

Ikusita 327 aldiz, jaitsita 16 aldiz

Nondik gertu: Llívia, Catalunya (España)

Ruta circular que sortin de Llivia, ens portarà a fer un volt per alguns pobles de la Cerdanya francesa visitant l esglesia, monastir o castell, segons on es miri, de Bell lloc.
El primer tram fins a Ur es per una pista en bon estat, planera, sense mes a dir. Desprès de donar un tomb per Ur, tipic poble francés, a la sortida s agafa un camí en pujada que ens dura fins a Bell lloc, es el tram mes dur de la ruta, tot ell en pujada i, en algun moment, forta. Vaig seguir en molts moments el camí, però sobre tot el tram final, tenin l esglesia a la vista, vaig deixar el camí per anar camp a través, ja que s estalvia un troç de volta important. Val a dir que durant la pujada es gaudeix d un es vistes sobre la Cerdanya que no ens hem de perdre, en aquesta epoca tot es verd i alguns camps grocs i vermells. L esglesia es accesible al seu interior. Es veue l intervenció de la ma de l home en diverses etapes de l historia, però conserva restes de l esglesia romànica inicial.
Vista l esglesia i la Cerdanya des d aquest indret, comença la baixada en direcció Dorres. Durant un tram seguin una trialera, abans d anar a parar a un camí empedrat que ens deixa a l entrada del poble, a la capella Mageta. Al poble es por visitar l esglesia i, a la sortida, els banys romans de Dorres, banys d aigues sulfuroses que surten a una temperatura de 38 a 41 graus segons s anuncia. Des de Dorres fins a Angustrina farem una bona part de la ruta seguint la carretera, tot i que no hi ha pràcticament trànsit. Pel camì es pasa pel poble de les Escaldes, centre termal i que dona la sensació d haver estat abandonatm doncs els tres blocs de pisos o apartaments que es veuen des de tot arreu, estan deixats, amb les teulades malmeses i el que sembla una central també sembla tancada, un poble fantasma, en fi.... Entrem a Angustrina per la part de dalt del poble, fet que ens permet visitar lo, i agafar ja el camí de Llivia, tot i seguint durant un tram el curs del riu Angustrina. L ultim tram, ja tot ell de baixada ens portarà directament a Llivia, punt d inici i final d aquesta ruta.
Ruta senzilla, amb l unic hàndicap de la pujada a Bell lloc, 4 kms., la resta tot senzill, pla o de baixada i gairebe sempre per pistes en bon estat. Ens permet gaudir d unes bones vistes sobre la Cerdanya, coneixer Bell lloc, i visitar els pobles d Ur, Dorres i Angustrina. Com a curiositat, val a dir que a aquests dos ultims pobles, no vàrem veure ningú pel carrer, ni cap botiga ni bar per poder dinar..... el dina, a Llivia....
panoramica

Erlijio-eraikina

Les Escaldes

Angustrina

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanez gero edo ibilbide hau