Denbora mugimenduan  4 ordu 43 minutu

4,5
9,0

Bisitak 5, kokapena 0

Nondik gertu Navascués, Navarra (España)

(más abajo en castellano)

Zeharkaldia denez gero, bi kotxe, behinpean, behar dira; bat Las Coronaseko karreterako 5. kilometroan eta bestea Benasako arroilan.
Nabaskozetik Las Coronaseko karreteraren 5. kilometroan, eskuin aldean, pista bat hartzen dugu eta 200 metro inguru pasa ondoren, kotxea uzten dugu aparkaleku txiki batean (Sanjústalos). Oinez abiatzen gara pistatik eta zuzenean 25 minutu igarota pista akitzen da eta bidea hartzen dugu, keleta bat pasa ondoren. Bide errex eta etzan honek Puntallo de las Capezaseraino eramaten gaitu, bidea markatua dago, baina kaso eman behar zaio trackari. Las Capezas baino lehenago Claverito trikuharria ikusteko aukera dugu, pena merezi du, dudik gabe; ondoren, Las Capezasen bertan bigarren trikuharria, hau Puntallo de las Capezasekoa da, polita ere. Bidea jaisten da pixkot eta Ollaten bertan gaude, hementxe hirugarren trikuharri ederra ikusteko aukera dugu, hau Ollatekoa da.
Bidea jarraitzen dugu eta zintakin markatua dagoen bidexka bat hartzen dugu. Hemendik Las Mondaserino ordu bat gutxi gora behera dago. Bide etzana gehienetan, lasaia eta naturan murgildua.
Las Mondasen atseden txiki bat egin eta Illon aldera abiatzen gara. Bide hau ere markatua dago, jarraitu besterik ez da egin behar. Illon gailurra egiteko, pixkot esker aldera desbideratzen gara. Bidexka aldapatsua da baina motza. Illonetik bista ederrak ditugu Arangoiti aldera.
Jarraitzen dugu eta Faulosen plantatzen gara ordu erdi bat pasa ta gero. Hemendik Kiriko baselizaraino 15 minutu besterik ez dira.
Ondoren bidea hagitz garbia eta pagoen artean maldan behera doa eten gabe. Benasatik Ollatera doan pistarekin topo egiten dugu eta hau jarraituz, Benasara ailegatzen gara.
Hemen kotxea hartu eta beste kotxea utzi dugun tokira, irteerara, abiatu behar gara.
Oso bide ederra, errexa, eta Illongo mendizerra ezagutzeko aukera ematen diguna.

Al ser travesía necesitaremos, por lo menos, dos coches. Uno dejaremos en Benasa y con el otro iremos al kilometro 5 de la carretera de Navascués a las Coronas. Ahí comienza una pista que haremos al principio, hasta un pequeño aparcamiento, en coche (unos 200 metros) y después caminando. La pista la seguimos hasta su final, unos 25 minutos. Después de pasar una keleta de alambre, comienza una senda muy marcada que en suave subida nos lleva hasta el Puntallo de Las Capezas, un pequeño altozano sobre Ollate. En el camino tendremos oportunidad de admirar el dólmen de Claverito y en el mismo alto del Puntallo de las Capezas el dólmen del mismo nombre.
Bajamos un poco hacia las campas de Ollate y al lado de la balsa podemos admirar otro dólmen de esta zona, el del Portillo de Ollate, los tres rodeados de bojes.
Seguimos el camino torciendo hacia la derecha y cogemos una senda que después de andar una hora aproximadamente nos llevará hasta Las Mondas. El camino es fácil y bien marcado pero en alguna pequeña desviación hay que tener cuidado de coger el camino indicado.
En Las Mondas, entre esbeltas hayas, tomamos un pequeño descanso. Continuamos y pasamos al otro lado de la Sierra de Illón. Desde aquí tenemos vistas hacia terreno de Bigüezal y Castillonuevo y la Sierra de Leyre. Después de un rato, nos desviamos un poco a la izquierda para hacer la cima de Illón. Senda empinada pero muy corta. Volvemos sobre nuestros pasos este pequeño trecho y continuamos camino hacia Faulos. Senda fácil y bien marcada. Desde aquí al alto de San Kiriko son apenas 15 minutos.
A partir de aquí, por un agradable camino, bajamos dirección a Benasa. Nos topamos con el carretil que va de Benasa a Ollate y ya solo nos queda seguirlo hacia abajo para llegar a nuestro coche.
Hay que ir a buscar el otro coche.
Recorrido muy bonito, fácil, con múltiples tipos de bosque en nuestro itinerario. En determinados momentos vistas hacia el Pirineo y, más tarde, hacia la Sierra de Leyre. Vemos dólmenes, pradera de Ollate, alguna vista a la Foz de Benasa, Ermita de San Quirico y zona recreativa de Benasa. Muy bonita.

Sanjústalos

Puntallo de las Capezas

Illongo bidea

Illongo bidexka

Illon

Faulos

Kiriko baseliza

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanezkero edo ibilbide hau