Iraupena  4 ordu 17 minutu

5,0
10,0

Ikusita 5096 aldiz, jaitsita 142 aldiz

Nondik gertu: Lanaken, Flanders (Belgique)

Deze wandeling start aan de toegangspoort Pietersheim van het Nationale Park Hoge Kempen (heeft nog 4 andere toegangspoorten + Connecterra) en is een samenstelling van de verschillende gemarkeerde wandelroutes die hier vertrekken. Er is een ruime parking (Neerharenweg 12, 3620 Lanaken) voorzien en we beginnen de wandeling door eerst een kijkje te nemen op de kinderboerderij. Voorts zijn er hier nog verscheidene recreatiemogelijkheden aanwezig : horeca, informatiekiosk, toiletten, fietsenverhuur, kabouterpad en een speeltuin. We vervolgen onze route naar het mooie kasteel van Pietersheim en de oude Ringwaterburcht die er vlak naast gelegen is. Ook hier is een ruime parking voorzien (Waterstraat, 3620 Lanaken) en kan men eventueel ook de wandeling aanvangen. In de Ringwaterburcht bevindt zich een infobalie en kan men een uitkijkplatform beklimmen. In de naaste omgeving zijn informatiepanelen aangebracht die ons vertellen over hoe deze gebouwen tot stand kwamen. We wandelen terug richting toegangspoort langs machtige dreven alvorens het park in te duiken. Naaldbossen, berkenbossen, beukendreven, vergezichten over de heide en stilte zijn slechts enkele ingrediënten van deze wandeling. De wandelpaden zijn goed begaanbaar en vlak, maar in de tweede helft van de wandeling zullen we toch enkele heuvels moeten trotseren alvorens we terug op het pad aankomen dat ons recht terug naar de auto leidt.
parquing

alternatieve parking/ start

Alternatief beginpunt van de wandeling aan het kasteel en de Ringwaterburcht van Pietersheim. Waterstraat, 3620 Lanaken
Picnic-a

bank

rustbank met uitzciht over de heide

bank en vuilbak

parkeerplaats Lanaken, Limburg, BEL
Gaztelua

Ringwaterburcht Pietersheim

Mooi gerestaureerde burchtruïne met bezoekersonthaal.
Parkea

speeltuin

Anoa

Taverne Jaco

Taverne, feestzaal Lanaken, Limburg, BEL

Ziekenhuis Oost-Limburg, slaapcentrum, dagkliniek

Ziekenhuis Oost-Limburg, slaapcentrum, dagkliniek Lanaken, Limburg, BEL

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanez gero edo ibilbide hau