Denbora mugimenduan  5 ordu 21 minutu

4,3
8,6

Bisitak 22, kokapena 0

Nondik gertu Nauders, Tyrol (Austria)

Bij de Vesting zijn wij in eerste instantie daar rechtdoor gelopen omdat we naar Alt Finster Münz wilde gaan, maar helaas wat gemist zodat we voor Jan met de korte achternaam naar beneden zijn gelopen en weer terug konden keren omdat t daar simpelweg dood liep. Wil je toch naar Alt Finster Münz dan de tunnel blijven volgen. Wij hebben dat niet meer gedaan en zijn terug naar de Vesting gelopen en hebben de Kaiserschutzweg verder gevolgd. Lekkere steile stalen/ijzeren trappetjes op, goed voor degenen met hoogtevrees. Super trots op m'n vriend, want die heeft daar dus last van. Daarna is t nog steeds klimmen maar dan zonder de stalen/ijzeren trappetjes. Hebben wij nog een stel getroffen waar de man ervan een steen op z'n hoofd heeft gekregen en bloede als een rund. Wij zijn bij hen gebleven en hebben hen voorzien van verband etc. om t bloeden te stoppen. Meneer is uiteindelijk met de reddingsbrigade helikopter afgevoerd. Dus let op zodra je daar bijna boven bent. Er kunnen stenen naar beneden komen. Daar wordt voorzover ik me kan herinneren niet voor gewaarschuwd! Toen de reddingsbrigade er was hebben wij onze tocht vervolgd. Uiteindelijk bij een vlakte uitgekomen waar schapen lopen. Bij Norbert Höhe een hapje en een drankje gedaan.

1 komentario

• argazkia PaulArnoe

PaulArnoe 18-sep-2019

Ibilbide hau egin dut  Gehiago ikusi

Pittige tocht met vooral vanaf de festung Nauders naar de top een enorm steile klim.
    Wel de moeite waard.

Nahi izanezkero edo ibilbide hau