Denbora  8 ordu 22 minutu

3,3
6,6

Bisitak 356, kokapena 24

Nondik gertu Tabescán, Catalunya (España)

Activitat realitzada amb Mar i Francisco
Interessant baixada, amb dues parts molt diferenciades, des del refugi de Certascan a l'aparcament de la Presa de Montalto fent la volta pels estanys de Romedo i Guiló i seguint el sender que recorre el curs del riu Romedo.
La primera part del recorregut ens permet visitar els llacs de Romedo de Dalt, Senó, Colatx, Guiló Superior, Guiló Inferior i Romedo de Baix.
Aquest primer recorregut és molt relaxat i segueix el bonic camí que amb moltes marcades ziga-zagues supera, sense massa dificultats, el fort pendent fins al Coll de la Serra de Llurri.
A partir d'aquí, es comença a gaudir del paisatge seguint les marques i fites que ens guiaran per tot el circuit dels llacs fins a la capçalera de l'embassament de Romedo de Baix.
La segona part del recorregut és molt bonica però requereix una certa destresa per superar els entrebancs que ens anirem trobant en el descens.
Començarem pel sender fitat que comença a la mateixa presa de l'estany de Romedo de Baix deixant el riu a la nostra dreta.
A mesura que ens anem endinsant en el barranc, la senda es va difuminant per culpa de l'expesa herba que hi creix i l'haurem d'anar esbrinant amb ajut de les fites escampades en alguns punts.
A l'alçada de les restes de la cabana haurem de fer una petita grimpada per guanyar altura; en aquest punt el riu es troba encaixonat al fons del barranc i el sender s'enlaira majestuós.
Arribats a la Cascada de Romedo, zona obaga i amb possibles restes de congestes de neu, haurem de desgrimpar fins al llit del riu i l'haurem de travessar a gual.
Ara tindrem sempre el riu a baix i a la nostra esquerra; és la referència que hem de seguir perquè la senda és encara molt més confosa i força perdedora.
Haurem d'anar observant les branques trencades pels "aventurers" que ens han obert el pas i les fites que anirem trobant.
Paga la pena apropar-se al riu per gaudir de la força de l'aigua i les boniques cascades que hi forma en el seu davallar.
Continuarem baixant pel mig d'una zona boscosa molt variada, el rocam esgraonat cobert d'herba ens farà anar amb compte per no relliscar.
Per una llarga lleixa arribarem al pont de Boavi.
Ara ja ens podem relaxar i gaudir de la pista que travessa el pla de Boavi i que ens durà a l'aparcament de la Presa de Montalto.

Riu Punturri

Longitud: 13.1km, ↗365m, ↘1205m
    Tiempo: 08:22:37h, Velocidad: 1.6km/h
    Tiempo en movimiento: 05:06:47h, Velocidad: 2.6km/h
    Inicio: domingo, 22 de julio de 2018 4:27:16 (UTC)
    Final: domingo, 22 de julio de 2018 12:49:53 (UTC)
    Puntos: 1272 (1272)

Nahi izanezkero edo ibilbide hau