Iraupena  4 ordu 18 minutu

3,6
7,1

Ikusita 331 aldiz, jaitsita 7 aldiz

Nondik gertu: Pamel, Flanders (Belgique)

Zondag 7 januari 2018 organiseerde wandelclub De Heidetochten Kester-Gooik hun 12de Nieuwjaarstocht, met start in het Provinciaal Proefcentrum voor Kleinfruit te Pamel (Roosdaal). Hier doet men onderzoek naar de biologische teelt van aardbeien en kleinfruit.

We wandelen achter de parking van het Proefcentrum door het groene gebied Ten Zuivere en over landelijke wegen naar het gehucht Strijtem. Inhet dorpscentrum naast de Sint-Martinuskerk, met zijn opmerkelijke torenspits waarin een bol verwerkt zit, was een rustpost ingericht.

Achter de Keyerberg duiken we weer het groen in en wandelen een lus door Borchtlombeek waarna we weer even uitblazen in de St-Martinuszaal in Strijtem.

Tegenover de kerk volgen we de Pastoor Cuvlitsweg, de pastoor die de kerk van Strijtem mooie brandglasramen bezorgde, en wandelen dan via de Herststraat en een hoop landelijke straatjes, steegjes en wegels terug naar Pamel.

Prov. Proefcentrum Kleinfruit

Proefcenturm kleinfruit Pamel

Picnic-a

St-Martinuszaal Strijtem

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanez gero edo ibilbide hau