Denbora  9 ordu 34 minutu

4,8
9,6

Bisitak 322, kokapena 21

Nondik gertu Valbonë, Kukës (Albania)

Ruta Nord Albània - Montenegro - Etapa 4 de 6 Valbonë – Maja Rosit - Valbonë 2019-08-07 8:01

Aquest estiu havia encarregat al Ramon de GIROGUIES trobar-me una opció de tresc per algun país que no hagués visitat, finalment em va proposar Albània. Aquest país el recordava dels antics passaports on deia “Válido para todos los países del mundo excepto Albania, Corea del Norte y Mongolia Exterior”. Han estat 8 dies excepcionals, dels que hem trescat cinc dies seguits i n’hem navegat un. Gràcies Ramon i equip per totes les gestions.

La quarta Etapa ens porta des de Valbonë, en una ruta d’anada i tornada pel mateix camí, fins el pic del Maja Rosit el tercer pic més alt de Montenegro. Fa frontera amb Albània. És l’etapa més exigent del tresc, doncs a més de pujar els 1.500 m que separen els dos punts, sempre trepitjant terra albanesa, no trobarem cap punt d’aigua i cal portar-ne uns tres litres. Els darrers cent o dos-cents metres tenen una pendent realment gran, i cal agafar-se bé. No té cap part tècnica, tan sols ja quasi arribant hi ha un punt on cal fer atenció, doncs el corriol passa a prop d’un cingle -si està moll o gelat sí que caldria prendre precaucions-.

A mig camí hem trobat una llar d’una família de pastors, amb dos nens i una nena -que ens mirava amb interès-. Hem begut amb delit unes bones begudes fresques a l’anada i a la tornada també hem comprat alguna beguda per acompanyar al pic-nic -la gana ens feia córrer-. Com sempre un país amb gent atenta, simpàtica i encantadora.

A dalt de tot crec que aquest dia hi han arribat tan sols 7 muntanyencs i nosaltres 8, doncs dos companys han preferit reservar forces per la ruta del dia següent.

Com en tots aquest dies la companyonia ha estat fantàstica i el nostre guia, en David (madrileny que fa uns anys s’ha establert a Albània amb la seva família) ha estat un acompanyant imprescindible per gaudir al màxim del viatge doncs no em puc imaginar gestionar tot aquest tresc sense el seu ajut: corriols, cotxes de muntanya, mules, habitatges, menjars, fonts, ferry... especialment amb un idioma, l’Albanès, que no s’assembla a res.

Aquí teniu els enllaços a les 6 etapes de la Ruta Nord d’Albània:

2 iritzi

• argazkia montagut

montagut 15-ago-2019

Una etapa exigent amb un bon desnivell acumulat.
    Salut amic!!

• argazkia capita haddock

capita haddock 18-ago-2019

Sí, fer el cim montagut va ser una bona treballada... especialment els darrers metres de desnivell amb molta pendent i amb un sol de justícia ;-)
    Salut i Cames!!

Nahi izanezkero edo ibilbide hau