Iraupena  2 ordu 12 minutu

Koordenatuak 1169

Noiz igoa 15 de junio de 2020

Noiz egina junio 2020

  • Balorazioa

     
  • Informazioa

     
  • Erraza jarraitzeko

     
  • Ingurunea

     
-
-
420 m
206 m
0
3,3
6,5
13,08 km

Ikusita 200 aldiz, jaitsita 17 aldiz

Nondik gertu: Artana, Valencia (España)

El temps per a realitzar la ruta és de 3:30 h anant a un ritme tranquil. Haurem de sumar el temps que vulguem dedicar a explorar cada zona. // El tiempo para realizar la ruta es de 3:30 h yendo a un ritmo tranquilo. Tendremos que sumar el tiempo que queramos dedicar a explorar cada zona.

UN POC MÉS D'INFORMACIÓ SOBRE ELS PUNTS D'INTERÉS QUE TROBAREM: // UN POCO MÁS DE INFORMACIÓN SOBRE LOS PUNTOS DE INTERÉS QUE ENCONTRAREMOS:

-POUET DE XAUTENA: És un xicotet pou d’origen natural. Està situat en una zona on té ombra durant tot el dia. Açò fa que el pou tinga aigua durant tot l'any. Al costat del pou hi ha un xicotet abeurador. //
-POZO DE XAUTENA: Es un pequeño pozo de origen natural. Está situado en una zona donde tiene sombra durante todo el día. Esto hace que el pozo tenga agua durante todo el año. Junto al pozo hay un pequeño abrevadero.

-CORRAL DE XAUTENA: Es tracta d’una cova de grans dimensions on antigament es guardaba el bestiar. La coberta de teula es va caure fa molt de temps pero les filades d’arcs encara es conserven en bon estat. //
-CORRAL DE XAUTENA: Se trata de una cueva de grandes dimensiones donde antiguamente se guardaba el ganado. La cubierta de teja se cayó hace mucho tiempo pero las hiladas de arcos aún se conservan en buen estado.

-CASETA DEL TIO XOTO: És un conjunt de gran valor cultural, format per una caseta principal de planta quadrada, amb el sòl empedrat amb cudols que dibuixen ràdis i circumferències. En el sostre de la part interior trobem una cúpula de gran bellesa. La resta del conjunt és un aljub; excavat en la penya, de planta circular que feia de terrassa de la caseta. //
-CASETA DEL TIO XOTO: És un conjunto de gran valor cultural, formado por una caseta principal de planta cuadrada, con el suelo empedrado con cantos rodados que dibujan radios y circunferencias. En el techo de la parte interior encontramos una cúpula de gran belleza. El resto del conjunto es un aljibe excavado en la peña, de planta circular que hacía de terraza de la caseta.

A L'ENLLAÇ DE BAIX (Ver más) PODREU DESCARREGAR UN PDF AMB ALTRES RUTES PER ARTANA. // EN El ENLACE DE DEBAJO (Ver más) PODRÉIS DESCARGAR UN PDF CON OTRAS RUTAS POR ARTANA.

Ikusi gehiago external

Museoa

INICI DE LA RUTA // INICIO DE LA RUTA

Començarem en el museu de la mineria i avançarem per l'avinguda Serra Espadà en direcció Eslida, anirem per una vorera amb palmeres, deixant a la dreta l'almàssera. Uns 100 metres després trobarem una rotonda amb un cartell informatiu i una senyalització vertical. Seguirem les indicacions cap a Ermita Santa Cristina / Camí de Rebó. // Empezaremos en el museo de la minería y avanzaremos por la avenida Sierra Espadan en dirección Eslida, iremos por una acera con palmeras, dejando a la derecha la almazara. Unos 100 metros después encontraremos una rotonda con un cartel informativo y una señalización vertical. Seguiremos las indicaciones hacia la Ermita Santa Cristina / Camí de Rebó.
Intersection

DESVIAMENT A LA DRETA // DESVÍO A LA DERECHA

El camí ens allunyarà del poble per una baixada amb ombra. Aproximadament 1Km després de l'inici, trobarem que el camí travessa un barranc i després es bifurca. Seguirem en direcció Camí de Rebó. // El camino nos alejará del pueblo por una bajada con sombra. Aproximadamente 1Km después del inicio, encontraremos que el camino atraviesa un barranco y después se bifurca. Seguiremos en dirección Camino de Rebó. Unos 200 metros después veremos, en una curva, una pista de tierra, por la cual continuaremos dirección Camino de Rebó. Encontraremos también el molino Torres y la balsa de Rebó.
Intersection

DESVIAMENT A L'ESQUERRA // DESVÍO A LA IZQUIERDA

Uns 200 metres després veurem, en una revolta, una pista de terra, per la qual continuarem direcció Camí de Rebó. Trobarem també el molí Torres i la bassa de Rebó. // Unos 200 metros después veremos, en una curva, una pista de tierra, por la cual continuaremos dirección Camino de Rebó. Encontraremos también el molino Torres y la balsa de Rebó.
Intersection

DESVIAMENT A L'ESQUERRA // DESVÍO A LA IZQUIERDA

Continuarem pel camí de terra fins que aquest arribe a un altre camí asfaltat, aproximadament a uns 900 metres. Girarem cap a l'esquerra i als pocs metres veurem una pista de terra a la nostra esquerra, continuarem per la pista, que començara a pujar-nos cap a la montanya. // Continuaremos por el camino de tierra hasta que este llege a otro camino asfaltado, aproximadamente a unos 900 metros. Giraremos hacia la izquierda y a los pocos metros veremos una pista de tierra a nuestra izquierda, continuaremos por la pista, que empezara a subirnos hacia la montaña.
Intersection

DESVIAMENT RECTE // DESVÍO RECTO

Uns 800 metres després trobarem que la pista acaba, però si continuem recte, veurem una senda estreta que continua pujant. Seguirem per allí fins a arribar dalt de la montanya. // Unos 800 metros después encontraremos que la pista acaba, pero si continuamos recto, veremos una senda estrecha que continúa subiendo. Seguiremos por allí hasta llegar arriba de la montaña.
Intersection

DESVIAMENT A L'ESQUERRA // DESVÍO A LA IZQUIERDA

A l'acabar la senda ens trobarem en una pista de montanya per on seguirem cap a l'esquerra per acabar de pujar. Ens trobarem al mig de l'incendi que va haver en l'any 2016, i veurem gran part de l'extensió que aquest va tindre. // Al acabar la senda nos encontraremos en una pista de montaña por donde seguiremos hacia la izquierda para acabar de subir. Nos encontraremos en medio del incendio que hubo en el año 2016, y veremos gran parte de la extensión que este tuvo.
Intersection

DESVIAMENT A L'ESQUERRA // DESVÍO A LA IZQUIERDA

Quant arribem dalt, la pista ens tornarà a baixar per unes revoltes en forma de "S". Quan portem 1 quilòmetre circulant per la pista trobarem a l'esquerra un camí que ens portara cap al poet de Xautena. Entrarem per aquest camí. // Cuánto llegamos arriba, la pista nos volverá a bajar por unas curvas en forma de "S". Cuando llevamos 1 kilómetro circulando por la pista encontraremos a la izquierda un camino que nos llevara hacia el pozo de Xautena. Entraremos por este camino.
Intersection

DESVIAMENT A LA DRETA // DESVÍO A LA DERECHA

Als pocs metres de camí, trobarem a la dreta un munt de pedres i l'entrada a una xicoteta senda, la seguirem rodejant una paret de pedra i als pocs metres trobarem un abeurador, darrere seu, trobarem el poet de Xautena. // A los pocos metros de camino, encontraremos a la derecha un montón de piedras y la entrada en una pequeña senda, la seguiremos rodeando una pared de piedra y a los pocos metros encontraremos un abrevadero, detrás suyo, encontraremos el pozo de Xautena.
Waypoint

POET DE XAUTENA // POZO DE XAUTENA

Trobarem el poet de Xautena que té aigua durant tot l'any. Després tornarem cap arrere fins a arribar altra vegada a la pista que ens baixava. // Encontraremos el pozo de Xautena que tiene agua durante todo el año. Después volveremos atrás hasta llegar otra vez a la pista que nos bajaba.
Intersection

DESVIAMENT A LA DRETA // DESVÍO A LA DERECHA

Seguirem baixant per la pista fins a arribar a un tros de camí amb formigó, ens fixarem a la dreta per trobar unes escaletes i una indicació del corral de Xautena, pujarem per la senda. // Seguiremos bajando por la pista hasta llegar a un trozo de camino con hormigón, nos fijaremos a la derecha para encontrar unas escalerillas y una indicación del corral de Xautena, subiremos por la senda.
Hondakinak

CORRAL DE XAUTENA // CORRAL DE XAUTENA

Uns 50 metres després arribarem al corral, on trobarem dues fileres d'arcs baix d'una cova d'origen natural. Després de veure el corral tornarem arrere fins a la pista i seguirem en la mateixa direcció que portàvem anteriorment. // Unos 50 metros después llegaremos al corral, donde encontraremos dos hileras de arcos debajo de una cueva de origen natural. Después de ver el corral volveremos atrás hasta la pista y seguiremos en la misma dirección que llevábamos anteriormente.
Intersection

DESVIAMENT A LA DRETA // DESVÍO A LA DERECHA

Aproximadament 1 quilòmetre després trobarem una bifurcació en una revolta, continuarem per la dreta. I seguirem aquest camí fins a arribar a un altre camí asfaltat. // Aproximadamente 1 kilómetro después encontraremos una bifurcación en una curva, continuaremos por la derecha. Y seguiremos este camino hasta llegar a otro camino asfaltado.
Intersection

DESVIAMENT A LA DRETA // DESVÍO A LA DERECHA

A l'arribar al camí asfaltat girarem cap a la dreta per seguir en direcció Artana. // Al llegar al camino asfaltado giraremos hacia la derecha para seguir en dirección Artana.
Intersection

DESVIAMENT A LA DRETA // DESVÍO A LA DERECHA

Uns 200 metres després d'arribar a la pista asfaltada trobarem una senyalització vertical indicant-nos "Caseta del Tio Xoto". Entrarem per aquesta senda. // Unos 200 metros después de llegar a la pista asfaltada encontraremos una señalización vertical indicándonos "Caseta del Tio Xoto". Entraremos por esta senda.
Hondakinak

CASETA DEL TIO XOTO // CASETA DEL TIO XOTO

Uns 80 metres després d'agafar la senda trobarem la caseta i un aljub, és molt curiós com està construïda, sobretot la cúpula interior. També trobarem un cartell informatiu. Després de vore-la tornarem al camí asfaltat i seguirem en la direcció que portàvem. // Unos 80 metros después de coger la senda encontraremos la caseta y un aljibe, es muy curioso como está construida, sobre todo la cúpula interior. También encontraremos un cartel informativo. Después de verla volveremos al camino asfaltado y seguiremos en la dirección que llevábamos.
Intersection

FI DE LA RUTA // FINAL DE LA RUTA

Continuarem per la pista fins a arribar al desviament pel qual hem girat anteriorment. En aquesta ocasió girarem a la dreta i continuarem pel camí de terra. A partir d'aquest punt sols haurem de desfer el camí per a arribar al poble. // Continuaremos por la pista hasta llegar al desvío por el cual hemos girado anteriormente. En esta ocasión giraremos a la derecha y continuaremos por el camino de tierra. A partir de este punto solo tendremos que deshacer el camino para llegar al pueblo.

1 iruzkina

  • argazkia rosavilarb

    rosavilarb 01-ago-2020

    Ibilbide hau egin dut  egiaztatua  Ikusi gehiago

    Moltes gràcies per compartir les rutes!!! Tenim un poble preciós.
    Una ruta fácil. I en llocs que valen la pena visitar.

Nahi izanez gero edo ibilbide hau