Koordenatuak 221

4,1
8,3

Ikusita 4616 aldiz, jaitsita 64 aldiz

Nondik gertu: Saint-Guilhem-le-Désert, Languedoc-Roussillon (France)

Aquest és el segon cop que vaig a Saint Guilhem le Désèrt. He intentat fer una ruta menys transitada i veure un parell d'indrets que havia detectat a Panoramio. He deixat el cotxe just al Parking (gratuït, increïble!!) del lloguer de canoes. Pràcticament tota la ruta és a base de petits corriols molt clars i nets, he marcat els punts d’intersecció i creuament, no hi ha pèrdua (de fet he anat amb un GPS antic, sense mapa i unes notes preses en un paper, suficient). He trobat un petit refugi natural tipus covatxa i un petit avenc. He passat pel que s'anomena un hameau (petit grup de cases), en aquest cas de l'Estagnol. La Balme de l'Olivier és increïble amb un vistes magnífiques, molt ben entretinguda i sembla ser que fins fa poc ocupada per un tal Michel Doss conegut com “Frigoule”. Després he retornat al corriol principal (hi han tot de punts on pots baixar directament, malfieu-vos, doncs solen ser punts d'escalada o un xic d'escalada), des del corriol de dalt n'he seguit un durant uns metres ... Cada vegada era més complicat i amb més pendent. Després, ja a baix on es pot deixar el cotxe, comença un petit corriol a la mateixa riera (tot i que hi ha aigua, no patiu, una vegada passada la finca de la dreta ja pots agafar el corriol original). He anat pujant i en un trencall m'he equivocat i he anat a l'esquerra ... he pujat fins a dalt d'un roques on he vist una antiga construcció en pedra realment important (no semblava una senzilla cabana, més aviat té un aire militar) i he començat a escalar fins el punt que s'anava complicant, he desistit i he baixat fins la riera on he vist un parell de cabanes de pedra més petites i m'he retrobat amb dos joves escaladors als que he acompanyat per un petit corriol marcat en color verd altre vegada fins el bon sender i m'han donat un parell d'indicacions que m'han fet arribar sense pèrdua al meu darrer objectiu: la Grotte du Sergent. No és fàcil de pujar, però amb ganes i agafant-se bé a la roca he arribat sense problemes. Bonica cova, amb un llac interior. Com que era diumenge de Pasqua i un lloc molt turístic, he trobat molta més gent del que és habitual. Una excel•lent ruta, fàcil de fer, entretinguda, amb llocs interessants i no excessivament llarga (tot i que té pendent i si t'equivoques més!)

Baume o Grotte de l'Olivier

Hondakinak

Cabana de Pedra 1 (ruïnes)

Cabana de Pedra 2 (ruïnes)

Cabana de Pedra 3 (ruïnes)

Construcció Ruïnes

panoramica

Vistes Panoràmiques

Refugi de Pedra

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanez gero edo ibilbide hau