2,7
5,3

Bisitak 39, kokapena 0

Nondik gertu Vissec, Occitanie (France)

Frankrijk in Beeld is in Vissec (Gard 30). Het dorp Vissec is een oud fort. De huizen werden gebouwd om zo weinig mogelijk ruimte in te nemen. Op de begane grond waren de dieren gehuisvest, op de eerste verdieping was "l'Oustal" (de gemeenschappelijke ruimte) en een of twee kleine kamers. De zolder diende, naast het gebruikelijke gebruik, als kamers. Zoals overal op de Causse, is het probleem van water acuut. Vóór 1970 werd water geleverd door twee bronnen in de droge rivierbedding en door het regenwater opgevangen in de reservoirs. De vroege kerk van Vissec, genoemd in 1084, werd verwoest in 1628, toen de protestantse troepen van de hertog van Rohan het kasteel en de vestingwerken van het dorp scheren. De huidige kerk werd gebouwd aan het einde van de 17e eeuw. In de loop van de jaren en volgens de economische omstandigheden en de demografische evolutie van de parochie, werden werken, wijzigingen of reparaties uitgevoerd. Via het stroomdal van La Vis bereiken we te voet het punt waar 2 droge rivierbeddingen met elkaar in verbinding komen. De wandelroute volgt links in eerste instantie het dal van Riviére la Virenque. De route brengt u via l'Camp d'Altou naar de prachtige Gorges van de Virenque. Geniet hier met volle teugen van het prachtige landschap in het dal. In het dal bereikt u een splitsing van de GRP en de PR. Volg hier de PR (rechts houden). Iets later begint de klim naar de causse. Éénmaal boven veranderd het landschap en nemen bossen de overhand. U passeert Régagnas aan uw linkerhand en begint aan de afdaling richting het dal van La Vis. Onderweg in de afdaling krijgt u prachtige vergezichten op de Gorges de la Vis. Het pad kruist de D814 en u komt terecht in de droge rivierbedding van La Vis. Volg de bedding tot de samenvloeing met de Virenque. U bent hier terug op de route die u weer richting Vissec brengt.

Veel Wandelplezier op het Sentier de Régagnas.

Ikusi gehiago external

campamento

Start en Finish op Aire d'Accueil La Pelouse

Vissec

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanezkero edo ibilbide hau