Iraupena  6 ordu 50 minutu

3,7
7,4

Ikusita 359 aldiz, jaitsita 20 aldiz

Nondik gertu: Taurinya, Occitanie (France)

Sortida- arribada: Taurinyà (Conflent, Catalunya nord, Estat Francès)

Anirem pel camí que surt del costat de l'església i que ens portarà al Coll de Clara i tot seguit al pobla de Clara. El camí està senyalitzat amb pintura vermella i groga.
Al poble de Clara trobarem una cruïlla amb un cartell indicatiu. Aquí deixarem el camí senyalitzat amb vermell i grog i agafarem la pista que puja al Coll del Forn (senyals de pintura groga) fins que trobarem una cruïlla que té un pal indicatiu de Coll del Forn.
En aquest punt deixarem la pista i agafarem el camí (senyals de pintura groga) que en direcció sud puja a l'ermita de Sant Etienne (és un molt bon mirador). Continuarem pel camí, que en direcció al sud baixa lleugerament a trobar la Font de St. Etienne que queda al costat del Rec.
A partir d'aquí el camí (es coneix com del Pas del Gat), és ben fressat i se segueix be, però no té senyalització de pintura. El camí puja còmodament fent llargues llaçades fins a trobar el camí que puja del Coll del Forn, que seguirem tot pujant. El camí (està senyalitzat amb pintura blava) fins arribar al Coll Pradell (queda a sota del Pic Pradell).
A partir d'aquí i fins trobar el camí de Cortalets, CAL TENIR EXPERIÈNCIA EN SABER RASTREJAR VELLS RASTRES, el camí es fa fonadís. Tindrem l'ajuda de la pintura blava i de fites. El rastre segueix per sota de la carena que baixa de la muntanya per la cara de Ponent.
En arribar a dalt trobem un petit Collet i el camí que puja de Taurinyà al Refugi de Cortalets. És el GR (pintura vermella blanca) que seguirem tot baixant per anar a trobar els Orris de les Llaceres. Un cop visitat seguirem baixant per el GR que ens portarà a Taurinyà. En la baixada passarem per dintre d'un bonic avetar i més avall d'una Castanyeda.
En arribar a baix trobem una pista forestal que seguirem en direcció al nord-oest fins arribar a Taurinyà.
Cartografia: I. G .N., mapa Massif du Canigou, 2349 ET

Castaneya

Cruïlla

Cruïlla Riu

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanez gero edo ibilbide hau