Denbora mugimenduan  2 ordu 51 minutu

3,3
6,6

Ikusita 1005 aldiz, jaitsita 55 aldiz

Nondik gertu: Tire, İzmir (Türkiye)

Tire-Güme-Dağı-Kaplan köyü doğa yürüyüşümüze Derekahve mesire alanından başladık.
Vadideki derenin kıyısındaki patikaları izleyerek, zeytinlikler ve incir bahçeleri arasından Güme köyüne kadar hafif hafif tırmandık. Buradan Kaplan köyüne doğru yatay bir şekilde, orman yolları ve patikaları kullanarak yürüdük. Bu bölümde birçok yaşlı kestane ağacının maalesef kurumuş olduğunu gördük. İyi tarafı, bir taraftan da milyonlarca genç kestane ağacı ve fidanlarının iştahla yetişmek olduğunu görmemiz oldu.
Kaplan köyünde kısa bir alış veriş molalasından sonra tekrar Tire'ye inerek yürüyüşümüzü bitirdik.
Parkur herkesin yürüyebileceği bir özellikte. Her grup için kısaltıp uzatmak mümkün, herkes dilediği kadar yürüyebilir. Parkur boyunca sadece Güme ve Kaplan köylerinde su ihtiyacı giderilebilir.
Zuhaitza

DEREKAHVE

Tire içinde, ağaçlarla kaplı, güzel manzaralı, dere kenarında, çok güzel düzenlenmiş bir piknik yeri. Derekahve piknik alanında ayrıca bir anı evi ile kafe ve restoranlar da bulunuyor.
Iturria

ARAP PINARI

Güzel manzaralı bir yamaçta bulunuyor. Adı Arap Pınarı ama, pınarın çeşmesinden damla damla su sızıyor.

GÜME KÖYÜ

Bidegurutzea

KAPLAN PATİKASI GİRİŞİ

KAPLAN KÖYÜ

Kaplan Tirenin güneyinde, Güme Dağı yamaçlarında çok güzel manzaralı şirin bir köy. Köyde o kadar çok ağaç var ki, dışarıdan bakınca köy neredeyse hiç görünmüyor. Köyün yılın her mevsiminde ziyaretçisi eksik olmaz. Köyde bulunan iki restoranda yörenin yemeklerini (Tire köftesi, tandır, keşkek, zeytinyağlı ot yemek ve salataları) yiyebilirsiniz. Köy sokaklarında köylü kadınlar, köyün çeşitli ürünlerini ve kendi yaptıkları el emeği ürünleri satıyor. Kaplan'daki Dağ Restoran Pazartesi, Çam Restoran da Perşembe günleri hizmet vermiyor.
Argazkia

KAPLAN KÖYÜ ÇIKIŞI

ÇAM RESTORAN

Argazkia

TİRE

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanez gero edo ibilbide hau