Denbora mugimenduan  5 ordu 29 minutu

4,5
9,0

Bisitak 18, kokapena 0

Nondik gertu Arànser, Catalunya (España)

El Pico de la Tossa Plana de Lles es una montaña de 2.916 metros , punto más alto de la Baja Cerdaña, y segunda cumbre más alta de toda la Cerdaña después del Carlit, fronterizo con Andorra, concretamente con la parroquia de Escaldas-Engordany.

Partimos del refugio del Cap del Rec, buen lugar para pernoctar ya sea en el refugio, camper o autocaravana..

El primer tramo de ruta coincide con el gr señalizado, hasta llegar al Refugio Pradell, un refugio antiguamente libre, en estos momentos esta a cargo del Refugio de Cap del Rec , donde hay que pedir las llaves..
El sendero de subida a la Tosa Plana esta señalizado , poco después de pasar el Pradell , veremos un cartel que nos indica la subida a la Tosa Plana..
Apartir de aquí en nuestro caso , estando todo nevado, se trata de seguir pisadas e intuir que trazado nos conviene más hasta la cima..
Una vez en la cima, nos dirigimos a la derecha por la cresta, un descenso por cresta ancha sin demasiada dificultad, exceptuando un par de resaltes donde la inclinación es más pronunciada, nosotros bajamos con raquetas de nieve, pero recomiendo llevar crampones, ya que con nieve dura bajaremos con más seguridad Hasta el cuello que nos lleva a la Tosseta de Vallcivera ..
Subimos a la Tosseta de Vallcivera sin demasiada dificultad .. espectaculares vistas y una visión diferente un poco más agresiva de la Tossa Plana..
El descenso y regreso al refugio de cap del Rec puede ser algo perdedor, sobretodo en invierno y si no hay huella previa, Importante prestar atención al gps , no es una zona muy frecuentada y puede haber poca o nula pisada.

En resumen una preciosa ruta para hacer en cualquier época del año , pero con un encanto especial en invierno , siendo una ruta de dificultad moderada, pero con su punto de aventura en el descenso.

El Pic de la Tossa Plana de Lles és una muntanya de 2.916 metres, punt més alt de la Baixa Cerdanya, i segon cim més alt de tota la Cerdanya després de l'Carlit, fronterer amb Andorra, concretament amb la parròquia d'Escaldes-Engordany.

Partim de el refugi de Cap de Rec, bon lloc per pernoctar ja sigui al refugi, camper o càmping ..

El primer tram de ruta coincideix amb el gr senyalitzat, fins arribar a l'Refugi Pradell, un refugi antigament lliure, a hores d'ara aquesta a càrrec de l'Refugi de Cap de Rec, on cal demanar les claus ..
El sender de pujada a la Tosa Plana aquesta senyalitzat, poc després de passar el Pradell, veurem un cartell que ens indica la pujada a la Tosa Plana ..
A partir d'aquí en el nostre cas, estant tot nevat, es tracta de seguir petjades i intuir que traçat ens convé més fins al cim ..
Un cop al cim, ens dirigim a la dreta per la carena, un descens per cresta ampla sense massa dificultat, exceptuant un parell de ressalts on la inclinació és més pronunciada, nosaltres vam baixar amb raquetes de neu, però recomano portar grampons, ja que amb neu dura baixarem amb més seguretat Fins al coll que ens porta a la Tosseta de Vallcivera ..
Vam pujar a la Tosseta de Vallcivera sense massa dificultat .. espectaculars vistes i una visió diferent una mica més agressiva de la Tossa Plana ..
El descens i retorn a el refugi de cap de l'Rec pot ser una mica perdedor, sobretot a l'hivern i si no hi ha petjada prèvia, Important prestar atenció a l'gps, no és una zona molt freqüentada i pot haver-hi poca o nul·la petjada.

En resum una preciosa ruta per fer en qualsevol època de l'any, però amb un encant especial a l'hivern, sent una ruta de dificultat moderada, però amb el seu punt d'aventura al descens.

refugio

Pradell

Intersection

cima

Tosa Plana

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

Nahi izanezkero edo ibilbide hau