Jaitsi
patavouka
25 16 7

Distantzia

4,04 km

Desnibel positiboa

163 m

Zailtasun maila

Ertaina

Desnibel negatiboa

163 m

Gehieneko garaiera

803 m

Trailrank

14

Gutxieneko garaiera

615 m

Ibilbide mota

Zirkularrak

Iraupena

3 ordu 45 minutu

Koordenatuak

339

Noiz igoa

29 de abril de 2019

Noiz egina

octubre 2016
Izan zaitez lehena txalotzen
Elkarbanatu
-
-
803 m
615 m
4,04 km

Ikusita 13 aldiz, jaitsita 1 aldiz

Nondik gertu: Araia, País Vasco (España)

(eu)
San Pedro indarretxetik ibaiaren pare egingo dugu txangoa.
Haritzek eta pagoek agintzen duten mendialde honek ekialde-mendebalde norabideko hesi orografiko bat sortu eta iparreko haize hotz eta hezeak geldiarazten ditu.
Ibilbidean SL-A14 panelak daude.
Indarretxearen inguruko bidea hartuta, iturbururaino helduko gara.
Zuhaizti bat zeharkatutakoan, lurreko pistaren ezkerreko adarra hartuko dugu.
250 metro eginik atzean utziko dugu, ezkerretik, Ajuria-Urigoitiako burdinola zaharra. Bidea gero eta bihurgunetsuagoa eta aldapatsuagoa bihurtuko da.
Laster, atseden-gune bat aurkituko dugu mahai, aulki eta guzti.
Paraje ona da ingurua gozatzeko.
Goranzko bihurgune bikoitz batean, ibilbidearen panel bat aurkituko dugu.
Ezkerreko bidexka estutik jaitsiko gara ibaiaren ondo-ondotik, iturburuaren azpiko iturbururaino.
Eskuineko bidexka hartuz gero, Allondoko zubiraino helduko gara, eta hura zeharkatu gabe, indarretxearen ubidearen aurrez aurre doan bideari jarraiki, iturbururaino helduko gara.
Itzulia bide beretik egin daiteke edo ibaia zeharkatu eta ubidearen alboko bidexkari jarraituz.
Ajuria-Urigoitiko burdinola zaharreko Urtegi zaharreraino helduko gara luze gabe eta handik errepidean zehar iritsiko gara abiapuntura.

(es)
Desde la Central Hidroeléctrica de San Pedro iniciamos este interesante paseo siguiendo el curso del río, mientras disfrutamos de un paisaje vegetal en el que los robles y las hayas son los protagonistas de estos montes, que forman una barrera orográfica en dirección este-oeste y que frenan los fríos y húmedos vientos del norte. La ruta está bien señalizada con paneles indicativos (SL-A14). Rodeando el edificio de la Central tomaremos el sendero señalizado, que nos conducirá hasta el nacedero. Después de atravesar una zona de arbolado se llega a una pista de tierra que se bifurca debiendo tomar la de la izquierda. Después de 250 metros dejaremos, en la margen izquierda del río, la antigua fundición de Ajuria-Urigoitia. Continuamos el camino, que pronto se tornará más tortuoso y con ligera pendiente, hasta llegar a una zona de esparcimiento con bancos y mesas. Es un buen espacio para disfrutar del paisaje. Continuaremos hasta llegar a una doble curva ascendente donde encontraremos un panel informativo que indica la ruta a seguir. Por el sendero de la izquierda descenderemos por un angosto camino pegado al río, que nos llevará hasta la cascada que se encuentra situada debajo del nacedero. Si tomamos el sendero de la derecha subiremos hasta el puente de Allondo y, sin cruzarlo, continuaremos por un sendero que discurre paralelo al canal de la Central, hasta llegar al nacedero. La vuelta la podemos realizar por el mismo camino o bien cruzando al otro lado del río y tomar el sendero que discurre paralelo al canal. Llegaremos hasta el antiguo embalse de regulación (presa del Tambor), cuya agua se aprovechaba para mover las máquinas y para la producción de electricidad en la antigua fundición de Ajuria-Urigoitia. En poco tiempo llegaremos a la fábrica y desde aquí podemos continuar, por carretera, hasta el punto de partida.

Kokapenaren inguruko iritzi eta galderak

    Nahi izanez gero edo ibilbide hau